3 maskiner, én /home. (Ubuntu 10.04

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
schjiskywuzz

3 maskiner, én /home. (Ubuntu 10.04

Indlæg af schjiskywuzz »

Hejsa.

Som jeg fik foreslået i en anden tråd, så kan jeg sætte 3 maskiner til at logge ind på én /home, altså sådan, at uanset, hvilken maskine, man logger ind på, så ser det ud som om, det er samme maskine.
Jeg er ikke lige sikker på, hvordan man gør det, og da det er på mit arbejde, vil jeg nu meget gerne have det til at virke på den måde. Jeg kæmper en brav kamp med dem om at acceptere Ubuntu i stedet for XP.
Er der nogen, der kan guide mig lidt igennem det, eller henvise til en how-to? Jeg synes bare ikke, jeg kan finde noget om det.

/Ole
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: 3 maskiner, én /home. (Ubuntu 10.04

Indlæg af lath »

schjiskywuzz skrev:Hejsa.

Som jeg fik foreslået i en anden tråd, så kan jeg sætte 3 maskiner til at logge ind på én /home, altså sådan, at uanset, hvilken maskine, man logger ind på, så ser det ud som om, det er samme maskine.
Jeg er ikke lige sikker på, hvordan man gør det, og da det er på mit arbejde, vil jeg nu meget gerne have det til at virke på den måde. Jeg kæmper en brav kamp med dem om at acceptere Ubuntu i stedet for XP.
Er der nogen, der kan guide mig lidt igennem det, eller henvise til en how-to? Jeg synes bare ikke, jeg kan finde noget om det.

/Ole

Jeg synes at det lyder som en rigtig dårlig ide at dele en bruger imellem mere end 1 system. Du vil være bedre tjent med at have data som er delt via en gruppe af brugere.

Tilmed vil det vil ikke gå godt at dele f.eks Mozilla Firefox data, Evolution data og ligende imellem flere systemer på grund af noget der hedder concurrency.
Concurrency har noget at gøre med at 2 programmer ændrer i de samme data samtidigt - hvilket aldrig plejer at gå godt.

Du bør dele filer via et netværksdrev - har du potentielt flere versioner af et eller fler vigtige dokument bør du bruge versionsstyring. http://ing.dk/artikel/81923-ja-du-burde-bruge-versionsstyring, http://betterexplained.com/articles/a-visual-guide-to-version-control/.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags