Da jeg installerede Ubuntu sidst, var der et Ubuntu codec eller medie kit man kunne vælge, men jeg kan simpelthen ikke huske navnet. I updaten sagde man ja til at man måtte afspille copyright dvdere osv. Er ret sikker på at det var en Ubuntu del der var slået fra, som bare skulle slåes til.
Jeg kan nemlig ikke få lov til at lave en kopi af vores dvd'ere til mediecenteret, og børnene er godt igang med at bruge dvderene som kastskyts, så deres tegnefilm lever pt på lånt tid.
Håber at I kan hjælpe
vh Kenneth
Medie fil dimmer
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Medie fil dimmer
biffe skrev:Da jeg installerede Ubuntu sidst, var der et Ubuntu codec eller medie kit man kunne vælge, men jeg kan simpelthen ikke huske navnet. I updaten sagde man ja til at man måtte afspille copyright dvdere osv. Er ret sikker på at det var en Ubuntu del der var slået fra, som bare skulle slåes til.
Jeg kan nemlig ikke få lov til at lave en kopi af vores dvd'ere til mediecenteret, og børnene er godt igang med at bruge dvderene som kastskyts, så deres tegnefilm lever pt på lånt tid.
Håber at I kan hjælpe
vh Kenneth
Mythbuntu? - installer det med soundpartners script (kun for Ubuntu 10.04):
http://scripts.linux.dk/joomla/index.php/funktionelle-scripts/ubuntu-1004.html
Du kan lave en backup af et medie (rå data kopiering) med dd kommandoen:
Kode: Vælg alt
sudo dd if=/dev/block_device_fil of=/home/dit_brugernavn/et_navn_til_din_dvd.iso
i en terminal.
Mere dokumentation om dd. Kør
Kode: Vælg alt
info coreutils 'dd invocation'
i en terminal. Et tryk på q-tasten afslutter programmet
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags