Amsn bag firewall(LØST)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Darmann
Geografisk sted: Hedensted

Amsn bag firewall(LØST)

Indlæg af Darmann »

når jeg forsøger at chatte på cam med de folk som msn kan jeg ikke se eller vise cam den skriver jeg sidder bag en firewall er der nogen der ved hvordan man løser problemet eller er der andre chat programmer som understytter msn og hvor man kan bruge cam
Senest rettet af Darmann 30. sep 2010, 17:45, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

Darmann
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Amsn bag firewall

Indlæg af lath »

Darmann skrev:når jeg forsøger at chatte på cam med de folk som msn kan jeg ikke se eller vise cam den skriver jeg sidder bag en firewall er der nogen der ved hvordan man løser problemet eller er der andre chat programmer som understytter msn og hvor man kan bruge cam

Det er muligt at du sidder bag det der hedder en proxy server.
Hvis det er tilfældet har din netværksadministrator de oplysninger du skal bruge.

Du kan konfigurere/sætte hele systemets proxy serveren via System > indstillinger > Netværksproxy.
Nogen gange også via indstillinger i programmet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Darmann

Indlæg af Darmann »

Jeg har Profiber som udbyder jeg ved ikke om det er en proxyserver
Med venlig hilsen

Darmann
Blfriis
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Blfriis »

jeg har yousee hos mig skriver den ' du er bag firewalled router' jeg kan heller ikke bruge cam.. i amsn egenskaber står der at jeg har direkte forbindelse og der står der også hvis jeg går i system indstillinger netværksproxy...
lath

Indlæg af lath »

@Darmann:
Darmann skrev:Jeg har Profiber som udbyder jeg ved ikke om det er en proxyserver

Profiber er et fiber-internet selskab. En proxy server er en netværkskomponent der optræder som stedfortræder for de forbindelser du opretter til andre maskiner ude på nettet.

Bare spørg Profiber om de har en proxy server, og der er noget bestemt trafik de filtrerer fra med deres firewall.

@Blfriis:
Blfriis skrev:jeg har yousee hos mig skriver den ' du er bag firewalled router' jeg kan heller ikke bruge cam.. i amsn egenskaber står der at jeg har direkte forbindelse og der står der også hvis jeg går i system indstillinger netværksproxy...

Det betyder bare at ubuntu bruger din internetforbindelse som om det er en direkte forbindelse. Det betyder ikke at du ikke kan være bag en proxy server, som kan være det der kaldes transparent.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Darmann

Indlæg af Darmann »

det må jeg prøve at få tjekket hos Profiber
Med venlig hilsen

Darmann
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Til min aMSN har jeg specifikt været inde og sætte/åbne en port i min router. Dette er port 6891 som også gør, at jeg kan modtage filer over netværket uden at skulle godkende hver enkelt fil hver gang jeg modtager. Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener hele MSN-netværket benytter denne port.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
lath

Indlæg af lath »

Jimmyfj skrev:Til min aMSN har jeg specifikt været inde og sætte/åbne en port i min router. Dette er port 6891 som også gør, at jeg kan modtage filer over netværket uden at skulle godkende hver enkelt fil hver gang jeg modtager. Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener hele MSN-netværket benytter denne port.

Det er selvfølgelig også rigtig.
Det kan være at firewallen i routeren spærrer.

/Lars
Darmann

Indlæg af Darmann »

jeg skrev idag til Profiber de skrev tilbage at porten var blokkert i min firewall i routeren men hvor i routerens opsætning kan jeg fjerne blokeringen jeg har en Linksys WRP400 router
Med venlig hilsen

Darmann
Darmann

Indlæg af Darmann »

det skrev han ordret

Kan jeg låne en adresse eller installnr til dig? Problemet er at port 500 ikke er åbnet/forwardet i routeren.
Med venlig hilsen

Darmann
lath

Indlæg af lath »

Darmann skrev:det skrev han ordret

Kan jeg låne en adresse eller installnr til dig? Problemet er at port 500 ikke er åbnet/forwardet i routeren.

Alle routere (til hjemmebrug) kører en lille web-server så du skal browse til din routers webserver:

Den Ip adresse på routeren du skal bruge finder du således:

Kode: Vælg alt

route -n

og så skal du kigge i 2. kolonne som hedder Gateway.

Her finder du den IP adresse der ikke hedder 0.0.0.0:
På min er det 192.168.0.1.

Hvilket betyder at jeg i min browsers adresse linie skriver:

Kode: Vælg alt

http://192.168.0.1/

og så skulle web interfacet for din router gerne dukke op. Der er sikkert et standard brugernavn og kodeord du lige skal indtaste.
Brugernavnet er ofte admin, og intet kodeord (kodeordsfeltet skal være tomt) - men det afhænger af producenten - kig i din router manual.

/Lars
Darmann

Indlæg af Darmann »

hvor skal jeg skrive koden route -n?
Med venlig hilsen

Darmann
Darmann

Indlæg af Darmann »

jeg kan godt komme ind i routeren men det er mere hvor porten har ledt efter port 500 men kan ikke finde den nogen steder
Med venlig hilsen

Darmann
lath

Indlæg af lath »

Darmann skrev:hvor skal jeg skrive koden route -n?

I terminal på Ubuntu

Darmann skrev:jeg kan godt komme ind i routeren men det er mere hvor porten har ledt efter port 500 men kan ikke finde den nogen steder

Det forstod jeg ikke så meget af. Porten er valgt af MSN serveren, og har ikke noget med dit udstyr at gøre, ud over at du tillade at port 500 trafik kommer igennem routerens firewall, og firewall i Linux i på din Ubuntu maskine.

/Lars
Senest rettet af lath 29. sep 2010, 20:37, rettet i alt 1 gang.
Darmann

Indlæg af Darmann »

netmann@netmann-laptop:~$ route -n
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
192.168.15.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 2 0 0 wlan0
169.254.0.0 0.0.0.0 255.255.0.0 U 1000 0 0 wlan0
0.0.0.0 192.168.15.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 wlan0
netmann@netmann-laptop:~$

det kommer frem

og det er den her ip jeg bruger når jeg skal åbne min router eller hvad det hedder 192.168.15.1
Senest rettet af Darmann 29. sep 2010, 20:40, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

Darmann