fil deling?
-
- IRC nickname: dgaa1991
- Geografisk sted: København SV
fil deling?
hey jeg skal have lavet noget fildeling over netværket med en combo fra linux (ubuntu self.) til win7 men når jeg går ind i prrogrammet "personlig fildelig" og vil slå fildeling til så star der;
this feature cannot be enable because the
required pacakgaes are not installed in your system
men hva er det for en pakke der skal installeres kan ikke finde den nogen steder :/
this feature cannot be enable because the
required pacakgaes are not installed in your system
men hva er det for en pakke der skal installeres kan ikke finde den nogen steder :/
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: fil deling?
Hejsa, det er også lidt tricky, at der ikke gives oplysninger om hvilke pakker der mangler. Du skal have installeret følgende:
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install apache2.2-bin libapache2-mod-dnssd
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Warhawk skrev:Hejsa, det er også lidt tricky, at der ikke gives oplysninger om hvilke pakker der mangler. Du skal have installeret følgende:Kode: Vælg alt
sudo aptitude install apache2.2-bin libapache2-mod-dnssd
ehm hvad skal han med apache (webserver) når der snakkes fildeling
jeg vil nu mere tro at det er noget samba server der skal ind
-
soundpartner skrev:ehm hvad skal han med apache (webserver) når der snakkes fildeling
jeg vil nu mere tro at det er noget samba server der skal ind
Nej, det er 2 forskellige ting. Personlig fildeling benytter WebDAV og har derfor brug for Apache.
Jeg har fundet en spøjs tråd, hvor folk ikke er specielt imponeret over Personlig fildeling http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1473760
/Michael
---
---
-
Hvis du ikke er tilfreds med Personlig fildeling eller ikke kan få det til at virke, så kan du i stedet bruge samba, som soundpartner spørger til. Her skal du have installeret:
Det virker fortrinligt i Nautilus og kan bruges på enhver mappe, du ønsker.
sudo aptitude install samba libpam-smbpass
Det virker fortrinligt i Nautilus og kan bruges på enhver mappe, du ønsker.
/Michael
---
---
-
hej igen
nu har jeg prøvet mig frem med begge koder for at prøve at få det til at virke
men under begge koder/scripts siger den at der opstood en fejl under handlingen . . .
bruger ubuntu 1010 hvis det har noget at skulle have sagt
nu har jeg prøvet mig frem med begge koder for at prøve at få det til at virke
men under begge koder/scripts siger den at der opstood en fejl under handlingen . . .
bruger ubuntu 1010 hvis det har noget at skulle have sagt
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Så tror jeg at jeg ved hvor fejlen er, aptitude er udgået som installmetode i 10.10, så enten skal du først installere aptitude med :
og derefter kører de overstående kommandoer igen, eller også skal du lige erstatte "aptitude" med "apt-get" i kommandoerne selv.
PS : Og det må jer der supporter lige være opmærksom på når 10.10 udkommer, det er helt sikkert ikke den eneste gang vi ser det problem
sudo apt-get install aptitude
og derefter kører de overstående kommandoer igen, eller også skal du lige erstatte "aptitude" med "apt-get" i kommandoerne selv.
PS : Og det må jer der supporter lige være opmærksom på når 10.10 udkommer, det er helt sikkert ikke den eneste gang vi ser det problem
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
okay nu skullede være installeret og nu kan jeg også se min computer inde på min bærbare som er en vista. men kan ikke få adgang til min stationære (ubuntu)
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
christian.arvai skrev:PS : Og det må jer der supporter lige være opmærksom på når 10.10 udkommer, det er helt sikkert ikke den eneste gang vi ser det problem
Ikke for at starte en religionskrig (dem er der nok af på "indernettet"...), så ville det måske være nemmest at holde os til apt-get?
Jeg har aldrig set fidusen ved aptitude, men apt-get har aldrig skuffet, så derfor har jeg ikke haft behov for at stifte bekendtskab med aptitude. Noget Ubuntu tilsyneladende deler synspunkt på siden fraværet af aptitude.
Blot en idé. Som nybegynder bliver man først forvirret og kan risikere et negativt synspunkt på Ubuntu/Linux når man skal til at kage rundt i aptitude vs. apt-get vs. Software Center vs. Synaptic vs. jeg ved snart ikke...
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
tuxx skrev:christian.arvai skrev:PS : Og det må jer der supporter lige være opmærksom på når 10.10 udkommer, det er helt sikkert ikke den eneste gang vi ser det problem
Ikke for at starte en religionskrig (dem er der nok af på "indernettet"...), så ville det måske være nemmest at holde os til apt-get?
Jeg har aldrig set fidusen ved aptitude, men apt-get har aldrig skuffet, så derfor har jeg ikke haft behov for at stifte bekendtskab med aptitude. Noget Ubuntu tilsyneladende deler synspunkt på siden fraværet af aptitude.
Blot en idé. Som nybegynder bliver man først forvirret og kan risikere et negativt synspunkt på Ubuntu/Linux når man skal til at kage rundt i aptitude vs. apt-get vs. Software Center vs. Synaptic vs. jeg ved snart ikke...
ikke for at fortsætte religionskrige, men apt-get og aptitude kan hver deres ting, og gør det på forskellige måder. derfor har jeg ofte oplevet at apt-get har brokket sig, mens aptitude ikke gør.
Jeg vil til en hver tid fortsætte med at bruge aptitude, og har man en gang kørt et af mine scripts (der er lavet til 10.10) så har man også aptitude inde. jeg ville ligeledes foreslå at det bliver en del af ubuntu trin for trin guiden, og så er det pludselig nemt at skille fårene fra bukkene ved support... har man ikke aptitude så kør et installscript, eller gølg trin for trin guiden
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
tuxx skrev:Jeg har aldrig set fidusen ved aptitude, men apt-get har aldrig skuffet, så derfor har jeg ikke haft behov for at stifte bekendtskab med aptitude.
apt-get har nu heller ikke skuffet mig, da jeg brugte det - men jeg opdagede at aptitude har mange muligheder og fordele som passer bedre til mine behov. Så jeg har nu heller ikke i sinde at skifte tilbage.
Men det forholder sig vel ikke anderledes end med gimp, som heller ikke længere er installeret som standard: så må vi installere det efterfølgende. Med opfordringer til det i begynderguides, standardinstallering i soundpartners scripts, i arvais faq mm. så slipper vi nok rundt om folks fejlmeldinger langt hen ad vejen. Men som christian.arvai er inde på - så skal vi lige minde os selv og hinanden om at det kan give lidt flere spørgsmål i forum, når aptitude ikke længere er standard.
Det her http://www.version2.dk/artikel/16370-openoffice-folk-i-oracle-skilsmisse-stifter-libreoffice synes jeg er langt mere bekymrende - men det kunne nok kræve en tråd for sig selv!
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Som jeg læser artiklen på Version2.dk er det ikke noget, som egentligt burde rejse den store grund til bekymring. Oracle er ved at kvæle sig selv ganske langsomt, og har allerede fået store dele af FOSS på nakken gennem direkte udfordringer af denne karakter. Men Oracles problem nummer ET er og bliver GPL, som stadig holder i de forskellige retssale verden over. GPL kommer selv Oracle ikke uden om, og en stor del af netop OO.o er udgivet under GPL. Den del af OO.o kommer ikke i fare på nogen måde.
Oracle er et stort firma, men ikke stort nok til at kæmpe med IBM, Novell og hele den samlede FOSS kultur. Jeg tror Mr. Ellison er ved at samle søm til låget til Oracles kiste. Det her lugter lidt af SCO's evige jagt på Linux, som jo heller ikke er lykkes dem at gennemføre som ønsket.
Oracle er et stort firma, men ikke stort nok til at kæmpe med IBM, Novell og hele den samlede FOSS kultur. Jeg tror Mr. Ellison er ved at samle søm til låget til Oracles kiste. Det her lugter lidt af SCO's evige jagt på Linux, som jo heller ikke er lykkes dem at gennemføre som ønsket.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
soundpartner skrev:Jeg vil til en hver tid fortsætte med at bruge aptitude, og har man en gang kørt et af mine scripts (der er lavet til 10.10) så har man også aptitude inde. jeg ville ligeledes foreslå at det bliver en del af ubuntu trin for trin guiden, og så er det pludselig nemt at skille fårene fra bukkene ved support... har man ikke aptitude så kør et installscript, eller gølg trin for trin guiden
Det er det blevet for et par uger siden, vi snakkede lidt internt om det i redaktørteam, og for at det ikke ender i en masse fejlmeldinger, når folk følger gamle tråde og er på 10.10, tilførte jeg aptitude i guiden.
Med venlig hilsen Christian
-
ehm tror vi glemte trådens topic (fildeling) og har ikke rigtig fået løst mit problem
siden vi røg ud på et sidespring af topic d:
siden vi røg ud på et sidespring af topic d:
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
soundpartner skrev:Jeg vil til en hver tid fortsætte med at bruge aptitude, og har man en gang kørt et af mine scripts (der er lavet til 10.10) så har man også aptitude inde.
Der er heller ingen der siger du eller andre ikke skal bruge den, men for nybegynderen er det måske nemmere hvis I offentligt bruger apt-get. Hvad I så bruger privat er en anden sag.
Men det er jo en fri verden vi lever i, så det styrer I selv
Men ja det er ikke værre end at man blot kører et script (hvis man gider) eller installerer den manuelt (hvis man ved hvordan).
Jeg vil ihvertfald fortsætte både offentligt og privat med apt-get uanset hvad diverse scripts indeholder. Den har aldrig svigtet mig endnu
// Martin | RLU # 131406