Office.org præsentation går ned med Powerpoint filer

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Office.org præsentation går ned på 64 bit ubuntu ikke på 32

Indlæg af Finn Bjerke »

Tak for input

Jeg har ikke "kriminelle" slides, jeg har slides fra en kolleger som mener det er Ok jeg bruger dem. Det er en del af min arbejdskultur at gøre sådan ...

Nå, jeg har prøvet at genskabe fejlen, brugt 32 bit og 64 bit maskine. Foreløbig konklusion

Præmis: Du anvender .ppt slides fra M$ powerpoint
1. Crasher programmet under fremvisning så find den slide der crashede det hele og slå animationerne fra eller
2. Fremvis slides med funktionen "normal" hvor små slides vises ved siden af hovedbilledet
3. 32 bit og 64 bit gør ingen forskel.

Hvad angår 64 bits så kører programmet Guitar pro 6 ikke men det er jo noget andet..
Kardemommeloven er en god ting.
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Tjah har jeg løst problemet så??
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Office.org præsentation går ned med Powerpoint filer (LØST)

Indlæg af laoshi »

Finn Bjerke skrev:Jeg har ikke "kriminelle" slides, jeg har slides fra en kolleger som mener det er Ok jeg bruger dem

'Kriminelle' i den forstand at de får din præsentation til at gå ned! - Derfor forslaget om at identificere dem og skrive en anden animation ind i dem end den som får præsentationen til at lukke ned....
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

OK nu forstår jeg.

Fejlen er lidt underlig, det er ikke alle slides med tekst-animationer der får programmet til at gå ned. IMidlertid forudsat det er en ppt fil så:

1. hvis jeg fjerner animationen så funker det pågældende slide under præsentation
2. Hvis jeg indsætter en animation igen efter at have fjernet den går programmet ned igen, det fryser ikke, det lukker bare ned.

Hvis der er tidspres med at vise PPT filer på en Ubuntu maskine så er den sikreste facon nok at konvertere dem til PDF og droppe alle de der animationer.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Finn Bjerke skrev:OK nu forstår jeg.

Fejlen er lidt underlig, det er ikke alle slides med tekst-animationer der får programmet til at gå ned. IMidlertid forudsat det er en ppt fil så:

1. hvis jeg fjerner animationen så funker det pågældende slide under præsentation
2. Hvis jeg indsætter en animation igen efter at have fjernet den går programmet ned igen, det fryser ikke, det lukker bare ned.

Hvis der er tidspres med at vise PPT filer på en Ubuntu maskine så er den sikreste facon nok at konvertere dem til PDF og droppe alle de der animationer.

Du kan måske også eksportere siderne til HTML, som du så fremviser med en browser. Animationer skal så være et billedeformat der understøtter animationer (gif, og ny png standard), alternativt bruge javascript til at lave animationen.

Før fremvisning skal du så ændre i opsætningen af browseren ikke kun scroller et par linier per scroll, men en 1/2 side pr scroll.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Det er jo et godt forslag som dog kræver at der er internet, det er der ikke altid hvor jeg underviser.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Finn Bjerke skrev:Det er jo et godt forslag som dog kræver at der er internet
...

Forkert!
HTML sider kan godt fremvises selv om de ligger på din egen computers filsystem - AJAX og HTML formularer er det eneste der ikke virker, fordi filsystemet ikke er en webserver.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

zob skrev:Er du nu vred igen Finn?
Jeg kan ikke rigtig genskabe din fejl, så jeg ved ikke hvordan jeg skal hjælpe. Kan du eventuelt prøve at angive instruktioner for hvad præcis du gør for at lave fejlen.

Et lidt langt ude forslag. Prøv at installere pakken openoffice.org. Det kunne være:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install openoffice.org

Manglen af denne pakke giver desværre et sikkert crash hvis man i "writer" vælger litteraturdatabase fra menuen funktioner. Det kan være det kan være årsag til andre mærkelige nedbrud også:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/588306

Denne fejl er desværre ikke rettet i ubuntu 10.10. Bemærk dette er sådan set ikke openoffice's skyld. Den hænger nok på Canonical desværre. Men den fejl du oplever relaterer sig sandsynligvis ikke til dette. Men for en sikkerheds skyld, så prøv at installere den.

Fik du nogen sinde prøvet at installere den pakke?
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Mange tak for gode råd.

1. Ja jeg (re)installerede office pakken med sudo aptitude install openoffice.org
2. HTML kan også køre lokalt det burde jeg faktisk vide.

tak igen.