Jeg vil gerne tilslutte min gamle HP DeskJet 970 Cxi, som både har parallel- og USB-tilslutning, til mit Ethernet, så den kommer til at virke som en netværksprinter. Foreløbig er mit valg faldet på HP USB Network Print Adapter, Produkt kode: Q6275A#UUS, men i specifikationerne kræves et Windows styresystem.
1.Hvad bruger en print adapter et styresystem til?
2.Bør jeg vælge en anden print adapter?
Hvilken printerserver for Ubuntu (Løst)
-
Hvilken printerserver for Ubuntu (Løst)
Senest rettet af soren 30. sep 2010, 10:43, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen Soren
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Hvilken printerserver for Ubuntu
soren skrev:Jeg vil gerne tilslutte min gamle HP DeskJet 970 Cxi, som både har parallel- og USB-tilslutning, til mit Ethernet, så den kommer til at virke som en netværksprinter. Foreløbig er mit valg faldet på HP USB Network Print Adapter, Produkt kode: Q6275A#UUS, men i specifikationerne kræves et Windows styresystem.
1.Hvad bruger en print adapter et styresystem til?
2.Bør jeg vælge en anden print adapter?
Dimsen understøtter ikke din printer:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01079555&lc=en&dlc=en&cc=us&product=3368781
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Har du overvejet bare at dele printeren fra din Ubuntu maskine? Kræver godt nok at den maskine så står tænt når andre skal printe.
Dimsen skal være understøttet af det styresystem der skal printe, så det er ikke dimsen der kærver Windows men de har kun sikret sig at man kan snakke med dimsen fra windows.
Dimsen skal være understøttet af det styresystem der skal printe, så det er ikke dimsen der kærver Windows men de har kun sikret sig at man kan snakke med dimsen fra windows.
-
Det er sikker på grund af uvidenhed, jeg ikke fatter noget, men skal dimsen ikke bare oversætte for eksempel USB-datastrømmen til Ethernet? Hvorfor skal printeren så understøttes?
Til AJenbo,
Det var blandt andet det jeg ville undgå.
Til AJenbo,
Med venlig hilsen Soren
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
soren skrev:Det er sikker på grund af uvidenhed, jeg ikke fatter noget, men skal dimsen ikke bare oversætte for eksempel USB-datastrømmen til Ethernet? Hvorfor skal printeren så understøttes?
Til AJenbo,
Pas på med at bruge b-ordet. Det er ikke sådan lige b*** noget man gør. Dimsen skal have et Linux operativsystem en CUPS server, en print server der virker med Windows computere, en webserver til web-konfiguration ...
... og som skrevet tidligere så virker dimsen ikke med din printer.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Da jeg ikke kunne finde nogen løsning via dette forum, forelagde jeg problemet for shg.dk. De anbefalede, at jeg skulle købe en Edimax printserver, SP-1206U. Ifølge fabrikkens oplysninger, kan den bruges på blandt andre Windows XP, 7 samt på Linux.
Det viste sig, at der kun er software til at køre under Windows, men det er ikke noget problem, når først man har fundet ud af, at den default bruger IP-adressen 192.168.2.2, idet opsætningen kan køres fra en browser.
Som et kuriosum kan det nævnes, at det var betydelig lettere at foretage opsætningen under Ubuntu end under Windows
Nu håber jeg, at andre kan få gavn af mine erfaringer.
Det viste sig, at der kun er software til at køre under Windows, men det er ikke noget problem, når først man har fundet ud af, at den default bruger IP-adressen 192.168.2.2, idet opsætningen kan køres fra en browser.
Som et kuriosum kan det nævnes, at det var betydelig lettere at foretage opsætningen under Ubuntu end under Windows
Nu håber jeg, at andre kan få gavn af mine erfaringer.
Med venlig hilsen Soren