Åben din hjemme mappe, tryk ctrl+h og find en mappe der heder .thunderbird, omdøb den til old.thunderbird.
Det kan godt være du skal genopsætte thunderbird bagefter, du kan eventuelt eksperimenere med kun af fjerne dele af den mappen.
Ubuntu og Thunderbird "fryser" / problemer med copy/paste?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
-
Re: Ubuntu og Thunderbird "fryser" / problemer med copy/paste?
christian.arvai skrev:hanspaulin skrev:Prøver jeg at køre den sidste kommando:
sudo dpkg --configure -a
får jeg détte resultat:
hans@FujitsuSiemens:~$ sudo dpkg --configure -a
hans@FujitsuSiemens:~$ xxxxxxxx
ha9660ns: command not found
hans@FujitsuSiemens:~$
Hmmm, den skal jeg lige følge op på med det samme, for jeg får :c@c-desktop:~$ sudo dpkg --configure -a
c@c-desktop:~$
på den kommando.
Der hvor der står "xxxxxxxx", er det dit password du skrev der ?
Ja, dét er mit passwoed
-
christian.arvai skrev:Jeg er lidt på herrens mark vedr. Thunderbird (jeg bruger det ikke selv), men det er måske flash eller java der driller, så vi kan jo prøve at geninstallere begge ting, det er beskrevet i dette afsnit i FAQ http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... mid=102#13
Hvis det ikke hjælper er der i hvert fald ingen skade sket ved at kører de 2 kommandoer
Ok
Vil blot lige sige at jeg henter flash, java mm via "Begrænsede programmer for Ubuntu" hedder den vist; siden jeg begyndte på dét har de 2 programmer m.fl. kørt rigtig godt (i det mindste på de andre pcer )
-
AJenbo skrev:Åben din hjemme mappe, tryk ctrl+h og find en mappe der heder .thunderbird, omdøb den til old.thunderbird.
Det kan godt være du skal genopsætte thunderbird bagefter, du kan eventuelt eksperimenere med kun af fjerne dele af den mappen.
Jeg har nu ændret den til old.thunderbird, men billedet er stadig det samme
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hanspaulin skrev:christian.arvai skrev:hanspaulin skrev:Prøver jeg at køre den sidste kommando:
sudo dpkg --configure -a
får jeg détte resultat:
hans@FujitsuSiemens:~$ sudo dpkg --configure -a
hans@FujitsuSiemens:~$ xxxxxxxx
ha9660ns: command not found
hans@FujitsuSiemens:~$
Hmmm, den skal jeg lige følge op på med det samme, for jeg får :c@c-desktop:~$ sudo dpkg --configure -a
c@c-desktop:~$
på den kommando.
Der hvor der står "xxxxxxxx", er det dit password du skrev der ?
Ja, dét er mit passwoed
Så er jeg med, da du kørte "sudo dpkg --configure -a" skiftede den til "hans@FujitsuSiemens:~$" hvor du så troede du skulle skrive password, hvorefter ubuntu opfattede dit password som en kommando (hvis du kan følge mig).
Dette skyldtes at du har brugt terminalen inden for kort tid, og derfor ikke skal skrive password igen ved en ny kommando, så "sudo dpkg --configure -a" kørte faktisk præcist som på min pc.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Ok tak; jeg kan godt følge dig
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
hanspaulin skrev:AJenbo skrev:Åben din hjemme mappe, tryk ctrl+h og find en mappe der heder .thunderbird, omdøb den til old.thunderbird.
Mener du at thunder bird stadig går ned?
Du skal huske at lukke thunderbird før du roder med dens mappe.
-
AJenbo skrev:hanspaulin skrev:AJenbo skrev:Åben din hjemme mappe, tryk ctrl+h og find en mappe der heder .thunderbird, omdøb den til old.thunderbird.
Mener du at thunder bird stadig går ned?
Du skal huske at lukke thunderbird før du roder med dens mappe.
"Billedet" er stadig det samme som det "billede" jeg uploadede
Tb er altid lukket; kommer aldrig videre end til kontoopsætning