Android-brugere - hvor er I?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af eitreach »

Jeg synes jeg har snakket med en del på ubuntu-dk-snak (irc) som har fået sig en Android-telefon - men hvor mange er her egentligt, og hvad har I af grej?

Selv skal jeg til at starte på min tredje grønne robot.. Jeg startede med en HTC Magic, som jeg rootede og flashede langt ind i helvede. Nu har jeg en HTC Desire, som jeg har rooted og flashet langt ind i helvede - og som nu er gået i stykker, grundet.. tyngdekraft, og jeg skal derfor igang med en Samsung Galaxy S, som jeg har planer med om at roote og flashe langt ind i helvede.

Giv lyd! :D
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af soundpartner »

eitreach skrev:Jeg synes jeg har snakket med en del på ubuntu-dk-snak (irc) som har fået sig en Android-telefon - men hvor mange er her egentligt, og hvad har I af grej?

Selv skal jeg til at starte på min tredje grønne robot.. Jeg startede med en HTC Magic, som jeg rootede og flashede langt ind i helvede. Nu har jeg en HTC Desire, som jeg har rooted og flashet langt ind i helvede - og som nu er gået i stykker, grundet.. tyngdekraft, og jeg skal derfor igang med en Samsung Galaxy S, som jeg har planer med om at roote og flashe langt ind i helvede.

Giv lyd! :D

min første var en desire som jeg er ovenud glad for. midt i oktober får jeg mig så en ace som jeg glæder mig vildt til. min plan er at kæreste skal have en wildfire når nu jeg får mig min ace. men det må i ikke sige til hende... det er en hemmelighed
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af andsen »

Har p.t. en Sony Ericsson X10 Mini, selvom jeg egentlig havde sat mig op efter en HTC Legend. Havde sat min netbook til salg på G&G, hvor jeg blev tilbudt X10'eren i bytte.

Er meget glad for den og har ikke i sinde at skifte den ud. Jeg savner egentlig kun slide-tastaturet som Pro'en har, men det kan undværes. Har lige læst at opdateringen til 2.1 bliver udsat en måneds tid - de havde ellers lige givet udtryk for, at den kom "lige om lidt" ;)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af AJenbo »

HTC Desire
thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af thomasjohansen »

Desire, dejligt legetøj, og kan rent faktisk bruges til noget nyttigt, rent arbejdsmæssigt, ssh forbindelse og wifi analyzer.


og så har jeg lige mit imobsters gansta spil.


Nogen der kender et program så man kan inddele sine billeder i kategorier så de ikke ligger hulter til bulter?
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
rasmus91
Indlæg: 18
Tilmeldt: 18. feb 2009, 19:57
IRC nickname: Rasmus

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af rasmus91 »

Selv skal jeg til at starte på min tredje grønne robot.. Jeg startede med en HTC Magic, som jeg rootede og flashede langt ind i helvede. Nu har jeg en HTC Desire, som jeg har rooted og flashet langt ind i helvede - og som nu er gået i stykker, grundet.. tyngdekraft, og jeg skal derfor igang med en Samsung Galaxy S, som jeg har planer med om at roote og flashe langt ind i helvede.


Jeg har stadig min HTC Magic, Men jeg "tør ikke rigtig" roote og falsh'e den. og det på trods af jeg har rigtig meget lyst. Cyanogen mod ser nemlig nice ud.

Men med noget hjælp kunne jeg godt finde på det.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af lath »

Jeg har en LG GT540 - den er billig, men ret god - og kan det jeg har brug for.

Der er iøvrigt kun en Android 1.6 på den. Den kan ikke lave OTA opgraderinger, sådan noget kan kun foregå fra et Win-dåse styresystem - og så bliver alle dine indstillinger iøvrigt nulstillet. :(
Meget lidt elegant.

Hvis jeg køber en ny android, bliver det nok fra HTC.

Ellers har jeg et godt øje til MeeGo, hvor Nokia forventes at komme ud med Nokia N9: http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/first-meego-phone-leaked-the-nokia-n9-696625
Prototypen skulle også have ret så heftige specs (N900 x 2) - den har også noget så usædvanligt som en HDMI udgang, så man kan se video på sit store TV.

Jeg håber dog at de sætter en multi-kerne ARM processor (ARM Cortex A9, fra 1 GHz til 2GHz med 1 core til 4 cores) i den (for jeg vil gerne have en mobil linux box der kan sparke r**).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
msm
Indlæg: 92
Tilmeldt: 31. okt 2009, 15:00
IRC nickname: msm
Geografisk sted: Dublin

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af msm »

Har en Samsung Galaxy i7500. Den er rootet og kører med Froyo (Android 2.2) og market enabler. Har aldrig haft en bedre tlf, men overvejer dog at skifte til en hurtigere model. Dog ser den nye Desire HD ud til at være en anelse for stor.
Mvh
Mikkel
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af snigepige »

Jeg har en x10 (den store) og jeg aner ikke hvad det er at roote og flashe :O)
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

BrittaP

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af BrittaP »

snigepige skrev:Jeg har en x10 (den store) og jeg aner ikke hvad det er at roote og flashe :O)


Men du sidder garanteret og googler, og går i gang med begge dele på én gang om ca. 3 minutter, ikke? :wink:

Britta
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af AJenbo »

snigepige skrev:Jeg har en x10 (den store) og jeg aner ikke hvad det er at roote og flashe :O)


Roote er at man får root adgang, altså du kan lave administrative handlinger lige som når du skrive sudo i ubuntu. Med telefonen har producenten ikke udleveret det password du skal bruge, så man hacker den så man får admin rettigheder (lidt groft sagt).

Flashe er at man installere et anden styre system på den, det svare til at formatere på en computer.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af eitreach »

At roote sin sin Android-telefon kan give væsentlige fordele, som at få adgang til betalte programmer via Android Market, og det øger altså ens udvalg væsentligt. :)

At roote/flashe er heller ikke så svært igen, når man lige får det forklaret. Selv er jeg ikke ret god til det, men jeg fik det da ordnet. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
edina
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. aug 2010, 17:19
IRC nickname: Edina

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af edina »

Kommer fra Iphone og har nu HTC Desire ;)
tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af tuxx »

Hvordan spiller Android sammen med Linux/Ubuntu?
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af lath »

tuxx skrev:Hvordan spiller Android sammen med Linux/Ubuntu?


Android spiller meget godt sammen med Linux (=kernen i Linux baserede styresystemer. Linux er også kerne for Android baserede systemer.)

Derudover kan den spille f.eks ogg musik filer - så det holder jeg mig til.

Nogle producenter af telefonerne har dog ofte den sære ide om at hvis de skal lave et supportprogram til deres Anroid mobil, skal det være et windows program, så lige på det punkt går det ikke så godt. (min LG540s firmware skal opdateres via et Windows program over USB).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags