Gammelfar skrev:Jeg tror gerne, at jeg har rodet for meget rundt i tingene:
steffen@steffen-desktop:~$ aptitude search sun-ja && aptitude search openj i A sun-java6-bin - Sun Java(TM) Runtime Environment (JRE) 6 ( p sun-java6-demo - Sun Java(TM) Development Kit (JDK) 6 demos i sun-java6-fonts - Lucida TrueType fonts (from the Sun JRE) p sun-java6-javadb - Java(TM) DB, Sun Microsystems' distributio p sun-java6-jdk - Sun Java(TM) Development Kit (JDK) 6 i A sun-java6-jre - Sun Java(TM) Runtime Environment (JRE) 6 ( i sun-java6-plugin - The Java(TM) Plug-in, Java SE 6 p sun-java6-source - Sun Java(TM) Development Kit (JDK) 6 sourc pi sun-javadb-client - Java DB client pi sun-javadb-common - Java DB common files pi sun-javadb-core - Java DB core pi sun-javadb-demo - Java DB demo pi sun-javadb-doc - Java DB documentation pi sun-javadb-javadoc - Java DB javadoc p libopenjpeg-dev - development files for libopenjpeg2, a JPEG i A libopenjpeg2 - JPEG 2000 image compression/decompression p libopenjpeg2-dbg - debug symbols for libopenjpeg2, a JPEG 200 p openjade - Implementation of the DSSSL language p openjade1.3 - Implementation of the DSSSL language p openjdk-6-dbg - Java runtime based on OpenJDK (debugging s p openjdk-6-demo - Java runtime based on OpenJDK (demos and e p openjdk-6-doc - OpenJDK Development Kit (JDK) documentatio p openjdk-6-jdk - OpenJDK Development Kit (JDK) p openjdk-6-jre - OpenJDK Java runtime, using Hotspot JIT p openjdk-6-jre-headless - OpenJDK Java runtime, using Hotspot JIT (h p openjdk-6-jre-lib - OpenJDK Java runtime (architecture indepen v openjdk-6-jre-shark - p openjdk-6-jre-zero - Alternative JVM for OpenJDK, using Zero/Sh p openjdk-6-source - OpenJDK Development Kit (JDK) source files p openjpeg-tools - command-line tools using the JPEG 2000 lib p openjump - Open Java Unified Mapping Platform JUMP steffen@steffen-desktop:~$
Mon du kan få noget ud af det? På forhånd tak.
Hilsen Gammelfar
det ser fint ud. i min forvirring glemte jeg denne
Jeg har nu kørt Laoshis terminalkommando, og minsandten om ikke skidtet fungerer...
I pluginlisten står der nu en hulens masse javaposter - det har vel ikke nogen interesse at liste dem op nu...?
Hilsen Gammelfar
hvis det virker nu er alt jo fint... jeg kan se at jeg sådan set gør det samme i mit script men i en anden rækkefølge... jeg ændrer rækkefølgen i scriptet og så må vi se om det gør en forskel i fremtiden (ikke at jeg kan se det burde det)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation
Jeg tænkte på om du kunne, for en sikkerheds skyld, bygge en nedlukning ind i scriptet. Eller bare en kommentar til brugeren af scriptet om at han selv bør lukke firefox inden han går videre. Jeg ved ikke om det ville have nogen effekt.
zob skrev:Jeg tænkte på om du kunne, for en sikkerheds skyld, bygge en nedlukning ind i scriptet. Eller bare en kommentar til brugeren af scriptet om at han selv bør lukke firefox inden han går videre. Jeg ved ikke om det ville have nogen effekt.
at dræbe firefox er jo som sådan ikke noget problem... men da jeg også leger mad danske sprogpakker oma. overvejer jeg at ligge et reboot ind i enden i stedet... dette vil have samme effekt
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation
Har fået det til at virke, efter at have kludret rundt i det. Som jeg har forstået det nu, vil nødvendige opdateringer af java komme af sig selv via opdateringshåndtering eller hvad?
Ja, hvis du har fulgt min guide - og ikke brugt den besværlige manuelle installation - så bliver din java nu opdateret sammen med resten af systemet og alle dine programmer, når der der noget at opdatere.
Godt at du fik det til at virke - så må du gerne markere tråden som LØST (ved at redigere i overskriften til dit første indlæg i tråden)
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Det er en bagatel, men der skulle vist stå: System > Administration > Softwarekilder
Mange tak for koden, den gik lige i skabet. :)
Hvis andre ligesom jeg har problemer med klikke "OK" med musen i terminalen, når Java skal godkendes, så husk tabulatortasten.
.
Det har du da fuldstændig ret i! Tænk at der skulle gå 7½ måned inden nogen opdagede det. Men det viser jo blot at man tit læser det som man forventer, og ikke det som faktisk står skrevet.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Det må jeg lige se på når jeg ved lejlighed får lukket op for en 10.10 - kører det daglige på 10.04