Jeg har en asus netbook med windows xp og har forsøgt at installere ubuntu remix på den. Jeg vil stadig beholde xp, så det bliver selvfølgelig i form af dual boot.
Men jeg går fast når jeg skal vælge partition ved harddisk. I de guides jeg har fundet, læser og ser jeg at der er en "skyder" man kører frem og tilbage, men dette billede kommer ikke frem til mig. Jeg vælger at jeg selv vil vælge partitioner osv. også kommer jeg frem til et billede der viser alle mine partitioner og derfra kan jeg rette i dem. Jeg har lavet et swap område, men den siger jeg ikke har lavet noget rod system. Nogle der kan hjælpe mig? Har ledt efter forskellige guides på nettet, men uden held.
ubuntu 10.4 remix
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: ubuntu 10.4 remix
Hej og velkommen til forum
Jeg ved helt ærligt ikke om "guidet partitionering" er med i remix (det er den vel nok, men jeg ved ikke hvorfor du ikke får den frem), men grunden til at den siger at du ikke har noget rod system, er at du har glemt at sætte "/" ud for "Monteringspunkt".
Du kan læse mere om manuel partionering her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... emid=99#25
PS : Jeg flytter lige dit indlæg til "Installation"
Jeg ved helt ærligt ikke om "guidet partitionering" er med i remix (det er den vel nok, men jeg ved ikke hvorfor du ikke får den frem), men grunden til at den siger at du ikke har noget rod system, er at du har glemt at sætte "/" ud for "Monteringspunkt".
Du kan læse mere om manuel partionering her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... emid=99#25
PS : Jeg flytter lige dit indlæg til "Installation"
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Instalationenen er ens. Du skal blot vælge den guided frem for den manuelle. Og vælg den hvor de instaleres side om side.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
AJenbo skrev:Instalationenen er ens. Du skal blot vælge den guided frem for den manuelle. Og vælg den hvor de instaleres side om side.
Jeg gik nu ud fra at den mulighed var afprøvet, men du kan jo have ret i den løsning.
Med venlig hilsen Christian