ok... det at starte fra en live-cd det ændrer intet på din computer, så du må være kommet til at starte med at installere.
hvis du kan få bootet systemet så kan du måske fikse det ved at opdatere grup2 med følgende komando
sudo update-grub2
hvordan får jeg ububtu på netet
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: hvordan får jeg ububtu på netet
Senest rettet af soundpartner 14. sep 2010, 22:43, rettet i alt 2 gange.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Ud fra tanken om at vi ikke på forhånd kan vide hvad stand folks drev er i, vil jeg nu altid anbefale laveste hastighed ved brænding, så kan det ikke gå galt og det tager ikke mange minutter mere på den måde.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
jeg tror ikke helt i forstod problemet. maskinen er død altså den reagerer ikke på tastaturet så jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer vidre fra den fejlmelding.
så har jeg prøvet et par andre måder at boote på (hjælp til cd opstart) det resulterer i et antal ny fejlmeldinger, men dog ikke dødt tastatur:
her er et lille udpluk;
Busybox v1.13.3 (Ubuntu 1:1.13.3-1ubuntu11) built-in shel (ash)
(initramfs) unable to find a medium containing a live file system
jeg bliver herefter opfordret til at trykke help og øhhh jaee det var hverken kyrilliske eller arabiske skrifttegn men det var totalt sort det der stod i den efterfølgende tekst.
Som en intuitiv handling skubbede jeg CD en ind da den jo ovenfor skrev at der manglede et medium så jeg tænkte at det er sku nok CD en der mangler. ganske rigtigt den snurrede en del rundt og der kom en masse på skærmender sluttede med:
[drm:drm_fb_Helper_panic] *error* occurredswitching back to text console
og så gav caps lock lampen sig til at blinke..... meget festligt.
nå men nu gider jeg ikke mere for i aften i morgen vil jeg prøve at skrue ned for boud raten på Internettet og så downloade Linux meget langsomt og forsigtigt. så vil jeg sætte CD en på skåneprogram og se hvad der sker. er der nogen bestemt temperatur den skal køre ved?
så har jeg prøvet et par andre måder at boote på (hjælp til cd opstart) det resulterer i et antal ny fejlmeldinger, men dog ikke dødt tastatur:
her er et lille udpluk;
Busybox v1.13.3 (Ubuntu 1:1.13.3-1ubuntu11) built-in shel (ash)
(initramfs) unable to find a medium containing a live file system
jeg bliver herefter opfordret til at trykke help og øhhh jaee det var hverken kyrilliske eller arabiske skrifttegn men det var totalt sort det der stod i den efterfølgende tekst.
Som en intuitiv handling skubbede jeg CD en ind da den jo ovenfor skrev at der manglede et medium så jeg tænkte at det er sku nok CD en der mangler. ganske rigtigt den snurrede en del rundt og der kom en masse på skærmender sluttede med:
[drm:drm_fb_Helper_panic] *error* occurredswitching back to text console
og så gav caps lock lampen sig til at blinke..... meget festligt.
nå men nu gider jeg ikke mere for i aften i morgen vil jeg prøve at skrue ned for boud raten på Internettet og så downloade Linux meget langsomt og forsigtigt. så vil jeg sætte CD en på skåneprogram og se hvad der sker. er der nogen bestemt temperatur den skal køre ved?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Mogens57 skrev:er der nogen bestemt temperatur den skal køre ved?
Lidt lavere en dette :
Med venlig hilsen Christian
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
For at være på den sikre side kan du tjekke disse ting:
https://help.ubuntu.com/community/VerifyIsoHowto
https://help.ubuntu.com/community/VerifyIsoHowto
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
At caps log blinker betyder at du har en kernel panick. Det vil sige systemet er styrtet i grus og ikke kan samle sig selv op igen. Jeg vil på ingen måde udelukke at det kan være en fejl brænding, jeg vil faktisk gå så lang som at sige at det kunde tyde på at det er det er er problemet (det kan dog også være hardware relateret).
De 2 logoer kommer "langtid" før nogle af dine fejl kommer. Ser nogen lunde sådan her ud :
(Dog uden logoet i midten)
Tryk entast, vælge et sprog kør Skan installationsmedie for defekter og Test hukommelse. De tager en krig og er ikke særlig spændende men så ved du om CD og computer virker.
Mogens57 skrev:jeg tror ikke helt i forstod problemet. maskinen er død altså den reagerer ikke på tastaturet så jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer vidre fra den fejlmelding.
De 2 logoer kommer "langtid" før nogle af dine fejl kommer. Ser nogen lunde sådan her ud :
(Dog uden logoet i midten)
Tryk entast, vælge et sprog kør Skan installationsmedie for defekter og Test hukommelse. De tager en krig og er ikke særlig spændende men så ved du om CD og computer virker.
-
netop som min hånd svævede et par centimeter over enter knappen for at starte installationen fra min nyligt nedbrændte cd (skåneprogram og det hele) satte DR Cassic ind med Bethovens ufuldendte (bedre kendt som skæbnesymfonien).
Det er altså ikke uden en vis bekymring jeg nu sæter installationen i gang. Hvis dette skulle vise sig at blive mit sidste indlæg så vil jeg bare sige tak for den tid vi har kendt hinanden. Det var hyggeligt at møde jer
Det er altså ikke uden en vis bekymring jeg nu sæter installationen i gang. Hvis dette skulle vise sig at blive mit sidste indlæg så vil jeg bare sige tak for den tid vi har kendt hinanden. Det var hyggeligt at møde jer
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Mon ikke nok det skal gå - og hvis ikke så er det bedre at du siger:
arnold skrev:I'll be back!
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
nå OK både jeg og min computer er i live men stadig kun i Winsows
jeg får nu en fejlmelding der er næsten den samme som 1. gang
Process:313GLib-Warning **:Getpwuid_r(): failled due to unknown user ID (0)
sidste gang jeg fik denne melding skrev den
Process:310 og så ellers det samme. men hvordan "ignorerer" jeg (som en af jer foreslog) denne melding når tastaturet er dødt? og er der nogen der har en ide til hvad det er for et "user ID" der bliver refereret til?
Jeg har ikke kørt testprogram. Når den samme fejl opstår på to af hinanden uafhængige medier så tyder det ikke på en HW fejl.
jeg får nu en fejlmelding der er næsten den samme som 1. gang
Process:313GLib-Warning **:Getpwuid_r(): failled due to unknown user ID (0)
sidste gang jeg fik denne melding skrev den
Process:310 og så ellers det samme. men hvordan "ignorerer" jeg (som en af jer foreslog) denne melding når tastaturet er dødt? og er der nogen der har en ide til hvad det er for et "user ID" der bliver refereret til?
Jeg har ikke kørt testprogram. Når den samme fejl opstår på to af hinanden uafhængige medier så tyder det ikke på en HW fejl.
-
hej igen
Nu har jeg (trods advarsler) at nedbrænde 64 bit versionen og prøvet at installere den. Det er trods alt er en 64 bit maskine jeg har. Desværre er resultatet nøjagtigt det samme men kun med små ændringer. det lugter lidt henad at der er et eller andet i UBUNTU der ikke rigtigt spiller samme med min Toshiba Satelite
Jeg rykke nu over til installationsgutterne i håb om at der er nogen der der kender problemet.
indtil videre tak herfra jeg vender frygteligt tilbage hvis 10.04 heller ikke vil gå på nettet
Nu har jeg (trods advarsler) at nedbrænde 64 bit versionen og prøvet at installere den. Det er trods alt er en 64 bit maskine jeg har. Desværre er resultatet nøjagtigt det samme men kun med små ændringer. det lugter lidt henad at der er et eller andet i UBUNTU der ikke rigtigt spiller samme med min Toshiba Satelite
Jeg rykke nu over til installationsgutterne i håb om at der er nogen der der kender problemet.
indtil videre tak herfra jeg vender frygteligt tilbage hvis 10.04 heller ikke vil gå på nettet
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Du ignorer den ved ikke at kigge på den og se om du kan finde det rigtige problem
Har du prøvet at se om wubi virker?
Har du prøvet at se om wubi virker?