hej mennesker, mit trådløse netværk fra den bærbare har fungeret uden problemer, lige indtil jeg slukke bruge et andet netværk fra kabel, så højreklikkede jeg i network manager og fjernede fluebenet i aktiver trådløst netværk... og nu kan jeg så ikke tænde det igen... knapen er væk i kolonnen :S
har prøvet http://www.linuxquestions.org/questions ... tu-703961/ og det der link den siger man sakl følge... og er helt sikker på at det er meganemt og man bare lige skal noget, men nu gider jeg snart ikke tænke mere over hvad det man lige skal er plz someone, heeelp me:)
n00b, har slukket sit trådløse netværk
-
- IRC nickname: hassen
n00b, har slukket sit trådløse netværk
NOT DEAD YET!
-
Re: n00b, har slukket sit trådløse netværk
Måske du uforvarende har slukket for wifi?
Lyser din wifi-indikator?
På min netbook slukkes/tændes der med samtidigt tryk på FN+F2
mvh
jhp
Lyser din wifi-indikator?
På min netbook slukkes/tændes der med samtidigt tryk på FN+F2
mvh
jhp
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Der er i øvrigt en kommando der lader dig vide om du har slukket med den soft-button-kombination som heden henviser til (eller måske en anden kombination på din maskine):
Hvis der dukker et "yes" på er der "soft-blokeret" for et eller andet.
Du kan finde noget der svarer til det højreklik du omtaler under System-Indstillinger-Netværksforbindelser.
Åh ja, og se om du er kommet til at slukke for (fjerne fluebenet) i System-Indstillinger-Opstartsprogrammer-Netværkshåndtering. Hvis du er det skal du sætte det igen.
Kommandoen til appletten er:
nm-applet --sm-disable
Kode: Vælg alt
rfkill list
Hvis der dukker et "yes" på er der "soft-blokeret" for et eller andet.
Du kan finde noget der svarer til det højreklik du omtaler under System-Indstillinger-Netværksforbindelser.
Åh ja, og se om du er kommet til at slukke for (fjerne fluebenet) i System-Indstillinger-Opstartsprogrammer-Netværkshåndtering. Hvis du er det skal du sætte det igen.
Kommandoen til appletten er:
nm-applet --sm-disable
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Har også været ude for nogle bærbare hvor man skal i bios for at aktivere wifi igen.