n00b, har slukket sit trådløse netværk

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
hassen117
IRC nickname: hassen

n00b, har slukket sit trådløse netværk

Indlæg af hassen117 »

hej mennesker, mit trådløse netværk fra den bærbare har fungeret uden problemer, lige indtil jeg slukke bruge et andet netværk fra kabel, så højreklikkede jeg i network manager og fjernede fluebenet i aktiver trådløst netværk... og nu kan jeg så ikke tænde det igen... knapen er væk i kolonnen :S

har prøvet http://www.linuxquestions.org/questions ... tu-703961/ og det der link den siger man sakl følge... og er helt sikker på at det er meganemt og man bare lige skal noget, men nu gider jeg snart ikke tænke mere over hvad det man lige skal er :) plz someone, heeelp me:)
NOT DEAD YET!
heden

Re: n00b, har slukket sit trådløse netværk

Indlæg af heden »

Måske du uforvarende har slukket for wifi?
Lyser din wifi-indikator?
På min netbook slukkes/tændes der med samtidigt tryk på FN+F2
mvh
jhp
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Der er i øvrigt en kommando der lader dig vide om du har slukket med den soft-button-kombination som heden henviser til (eller måske en anden kombination på din maskine):

Kode: Vælg alt

rfkill list

Hvis der dukker et "yes" på er der "soft-blokeret" for et eller andet.

Du kan finde noget der svarer til det højreklik du omtaler under System-Indstillinger-Netværksforbindelser.

Åh ja, og se om du er kommet til at slukke for (fjerne fluebenet) i System-Indstillinger-Opstartsprogrammer-Netværkshåndtering. Hvis du er det skal du sætte det igen.

Kommandoen til appletten er:
nm-applet --sm-disable
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Har også været ude for nogle bærbare hvor man skal i bios for at aktivere wifi igen.