Kan nogle hjælpe mig med at hente og installere grammatikkontroller for sprogene engelsk og fransk
susanne T
jeg glemte at skrive at jeg bruger ubuntu 10.04 og at jeg på en hjælpeside har læst at grammatik kontrol gør det nødvendigt at installere nogle udvidelser, jeg skal bruge grammatik kontrol for engelsk og fransk, og det er udvidelserne og hvordan man installerer dem, jeg ikke kan finde us af selv , og derfor har brug for hjælp.
Susanne T
grammatikkontroller
-
- IRC nickname: sus
grammatikkontroller
Senest rettet af sus.thorkilsen 7. sep 2010, 19:30, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: grammatikkontroller
sus.thorkilsen skrev:Kan nogle hjælpe mig med at hente og installere grammatikkontroller for sprogene engelsk og fransk
susanne T
ikke uden mere info... hvilket system er du på, hvor vil du gerne kontrollere denne gramatik, og hvor kender du til denne funktion fra osv?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
sus.
du skal ikke skrive til mig direkte, for det får du ikke noget ud af. du skal skrive her inde i tråden!
du skal ikke skrive til mig direkte, for det får du ikke noget ud af. du skal skrive her inde i tråden!
-
- IRC nickname: sus
jeg har nu svaret på grammatik kontroller på flere måder og håber denne er ok.
jeg er ubuntu bruger 10.04, jeg har brug for grammatik kontrol til engelsk og fransk. jeg har læst under "hjælp" at det skalinstalleres ved at hente de relevante programmer på nettet.
1. jeg ved ikke hvor jeg finder disse programmer
2. jeg ved ikke hvilke jeg skal vælge, for jeg forstår at nogle af dem kan gøre computeren meget langsom og det ønsker jeg ikke, da min computer er lidt langsom i forvejen
3. jeg ved ikke hvordan jeg installerer programmet, når jeg først har fundet det rette.
hilsen sus.thorkilsen (har i mellemtiden fundet ud af, at det skulle være mit rette brugernavn)
jeg er ubuntu bruger 10.04, jeg har brug for grammatik kontrol til engelsk og fransk. jeg har læst under "hjælp" at det skalinstalleres ved at hente de relevante programmer på nettet.
1. jeg ved ikke hvor jeg finder disse programmer
2. jeg ved ikke hvilke jeg skal vælge, for jeg forstår at nogle af dem kan gøre computeren meget langsom og det ønsker jeg ikke, da min computer er lidt langsom i forvejen
3. jeg ved ikke hvordan jeg installerer programmet, når jeg først har fundet det rette.
hilsen sus.thorkilsen (har i mellemtiden fundet ud af, at det skulle være mit rette brugernavn)
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Er det i openoffice, du skal bruge det?
hentes via openoffice/funktioner/sprog/flere ordbøger online
vælg gem
Herefter åbnes funktioner/udvidelsesadministration og udvidelsen hentes ind via tilføj.
stra
hentes via openoffice/funktioner/sprog/flere ordbøger online
vælg gem
Herefter åbnes funktioner/udvidelsesadministration og udvidelsen hentes ind via tilføj.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10