hej er helt ny i ubuntu. er godt med på at antivirus ikke behøves her men altså hvad med alle den andre skams som ad-aware registry scan m.m.
er det slet ikke noget der behøves?
Scans ligesom i windows?
-
- IRC nickname: dgaa1991
- Geografisk sted: København SV
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Scans ligesom i windows?
dgaa1991 skrev:hej er helt ny i ubuntu. er godt med på at antivirus ikke behøves her men altså hvad med alle den andre skams som ad-aware registry scan m.m.
er det slet ikke noget der behøves?
den korte historie er nej.
den lange er lidt mere indviklet end som så.
men generelt så kan skadelig kode ikke tilgå systemet og har derfor ingen adgang. dermed dog ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre at hacke din maskine, men det kræver en aktiv handling fra din side idet at du aktivt skal give personen adgang, og mod sådanne angreb der er der ingen scans der kan rede dig..
hvis du lærer at ubuntu IKKE er windows, og du frasiger dig dårlige vaner så som at hente programmer ned fra tilfældige sider på nettet osv så vil du være ganske sikker
-
- IRC nickname: dgaa1991
- Geografisk sted: København SV
Re: Scans ligesom i windows?
okat :9
det var egentligt også det jeg regnede med at høre.
men lige kort andet spørgsmål er der et thema i navy blue farver som ikke kommer med en aeller anden mac dock i bundet af mit desktop ? for har ikke kunne finde noget endnu og har ledt alt for længe efterhånden. . .
det var egentligt også det jeg regnede med at høre.
men lige kort andet spørgsmål er der et thema i navy blue farver som ikke kommer med en aeller anden mac dock i bundet af mit desktop ? for har ikke kunne finde noget endnu og har ledt alt for længe efterhånden. . .