Hej Forum
Jeg forsøger at installere Lubuntu på en ældre Fujitzu Siemens. Hvad enten jeg vælger install eller prøv Lubuntu, får jeg efter kort tid flg. fejl: "Failed due to unknown user id"
Derefter går maskinen i sort.
Jeg har ikke på dette tidspunkt skrevet mit password, så umiddelbart forstår jeg ikke meddelelsen.
Jeg har forsøgt at installere både fra usb-stick og fra Cd og to forskellige downloads.
Hilsen
Karl
Fejl under installation af Lubuntu
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
Fejl under installation af Lubuntu
Dell Ubuntu 24.04
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Fejl under installation af Lubuntu
Jeg tror det du ser er en standard besked når man starter fra CD'en, og at det ikke har noget at gøre med at den ikke vil starte.
Det er muligt at det er dit grafikkort den ikke er så glad for. Kender du en præcise model på din computer eller grafikkort?
Det er muligt at det er dit grafikkort den ikke er så glad for. Kender du en præcise model på din computer eller grafikkort?
-
Ja, jeg er også bange for det er grafikkortet. Det er ikke understøttet i 10.04 og det er sikkert det samme i Lubuntu. - Jeg havde bare lige glemt, at det var derfor, jeg ville forsøge med Lubuntu.
Karl
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
- Geografisk sted: Svendborg
Hvis du har haft problemer med ikke at kunne installere ubuntu 10.04 pga dit grafikkort, har du så prøvet at bruge ubuntu's alternative install? Det ville måske være værd at prøve.
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Lubuntu er sådan set bare en lettere bruger flade, hardware understøttelsen er omtrend den sammme.
Efter n alternativ installation vil det nok stadig vare nodvendigt med lid arbejde for at fa det til at virke, men du vil kunne køre mere nar du har et fuldt.system oppe at kore.
Efter n alternativ installation vil det nok stadig vare nodvendigt med lid arbejde for at fa det til at virke, men du vil kunne køre mere nar du har et fuldt.system oppe at kore.