Ubuntu smider mig af nettet..
-
- IRC nickname: steffen
Re: Ubuntu smider mig af nettet..
slet ingen forslag ?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
ActionpackedPIVII skrev:slet ingen forslag ?
Nej ikke rigtig - problemet er en session der udløber=ikke bliver fornyet. Jeg gætter at Ubuntu med ret stor sikkerhed ikke gør noget automatisk, fordi Ubuntu ikke et Win-dåse styresystem, der nok har noget software kørende.
Er du lidt heldig er der måske en udvidelse til firefox der kan ordne det (foxyproxy?), eller et andet program.
Det skulle undre mig om der ikke er andre der har haft det problem før dig - så i 1 eller flere pakker ud af de ialt 28.868 pakker er der nok bonus for dig.
Du kan naturligvis også lave det selv:
Til fornyelse af din session kan du lave et program/script der leger browser - typisk med libcurl + en hjemmelavet html parser, hvor du kan sætter brugernavn, og kodeord ind en HTTP POST eller en HTTP GET forespørgsel med f.eks 15 minutters interval, når du er koblet op på det netværk.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Geografisk sted: Fredericia
Bed din skoles it folk om at sørge for at din maskine bliver godkendt af nettet!
Mange offentligt tilgængelige systemer har ofte små sikkerhedsfeatures der logger computere af, som ikke opfører sig efter de regler, som en "rigtig" computer gør.
Og højst sandsynligt så er der nogle ting som din computer ikke gøre som dine kammeraters Windows maskiner gør.
En ting er sikkert - et netværksproblem skal løses hvor det opstår. I dette tilfælde skal routeren lære at opføre sig ordentlig.
Mange offentligt tilgængelige systemer har ofte små sikkerhedsfeatures der logger computere af, som ikke opfører sig efter de regler, som en "rigtig" computer gør.
Og højst sandsynligt så er der nogle ting som din computer ikke gøre som dine kammeraters Windows maskiner gør.
En ting er sikkert - et netværksproblem skal løses hvor det opstår. I dette tilfælde skal routeren lære at opføre sig ordentlig.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."