"THE ADOBE FLASH PLUGIN HAS CRASHED" [LØST]
-
- IRC nickname: Kartoffelwomen
"THE ADOBE FLASH PLUGIN HAS CRASHED" [LØST]
Som overskriften siger, så har jeg dette problem: "THE ADOBE FLASH PLUGIN HAS CRASHED"
Jeg er rimelig "rå" i brugen af linux, så jeg håber nogen kan hjælpe mig på en rimelig enkel måde.
Jeg kan ikke engelsk, så jeg kan desværre ikke læse mig til ret meget.
Jeg har en gammel bærbar pc med linux version "10,01" (og så to bogstaver jeg ikke husker).
Det er det den sidst blev opgraderet til, mener det hed 10,01.
Der er sket noget mystisk efter den har opgraderet, dvs den har lige fået tre opgraderinger i træk, den ene var mindst 1/2 år gammel, men så kom der hurtigt to mere til den som jeg så fik hentet ned til den.
Første gang den opgraderede, der fjernede den selv det der "adobe flash player", men næste gang kom det igen og så sidste gang forsvandt det igen.
Problemet er at jeg ikke kan downloade det, jeg har forsøgt men det lykkedes ikke.
Det er meget vigtigt for mig at få det til at virke, da jeg ofte bruger at lægge billeder ind til annoncer osv.
Jeg kan heller hverken spille online eller se nogen som helst form for video, det er dog ikke det vigtigste da det ikke er så tit jeg bruger det (men vil gerne have det til at virke alligevel), men billedefunktionen savner jeg meget.
Jeg kender desværre ingen som har forstand på dette system, alle jeg kender har windows eller andet, men ingen har linux, så nu forsøger jeg derfor at hente hjælp til at downloade adobe flash her.
Jeg har dog ladet mig fortælle at måske har den nyste version jeg fik ved opgradering, ikke kapacitet til adobe ??
Håber nogen her kan hjælpe, på forhånd tak..
Jeg er rimelig "rå" i brugen af linux, så jeg håber nogen kan hjælpe mig på en rimelig enkel måde.
Jeg kan ikke engelsk, så jeg kan desværre ikke læse mig til ret meget.
Jeg har en gammel bærbar pc med linux version "10,01" (og så to bogstaver jeg ikke husker).
Det er det den sidst blev opgraderet til, mener det hed 10,01.
Der er sket noget mystisk efter den har opgraderet, dvs den har lige fået tre opgraderinger i træk, den ene var mindst 1/2 år gammel, men så kom der hurtigt to mere til den som jeg så fik hentet ned til den.
Første gang den opgraderede, der fjernede den selv det der "adobe flash player", men næste gang kom det igen og så sidste gang forsvandt det igen.
Problemet er at jeg ikke kan downloade det, jeg har forsøgt men det lykkedes ikke.
Det er meget vigtigt for mig at få det til at virke, da jeg ofte bruger at lægge billeder ind til annoncer osv.
Jeg kan heller hverken spille online eller se nogen som helst form for video, det er dog ikke det vigtigste da det ikke er så tit jeg bruger det (men vil gerne have det til at virke alligevel), men billedefunktionen savner jeg meget.
Jeg kender desværre ingen som har forstand på dette system, alle jeg kender har windows eller andet, men ingen har linux, så nu forsøger jeg derfor at hente hjælp til at downloade adobe flash her.
Jeg har dog ladet mig fortælle at måske har den nyste version jeg fik ved opgradering, ikke kapacitet til adobe ??
Håber nogen her kan hjælpe, på forhånd tak..
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: "THE ADOBE FLASH PLUGIN HAS CRASHED"
Hej og velkommen i forum.
Alleførst må vi lige have fundet ud af hvilken linux version du sidder på.
Så hop i terminal og skriv
stra
Alleførst må vi lige have fundet ud af hvilken linux version du sidder på.
Så hop i terminal og skriv
og post resultatet herind.uname -a
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Jeg er ret sikker på det er det som hedder "10,04 LTS" nu jeg tænker over det, men hvordan tester jeg det ??
(jeg ved ikke hvad terminal er)..
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Kartoffelwomen skrev:Jeg er ret sikker på det er det som hedder "10,04 LTS" nu jeg tænker over det, men hvordan tester jeg det ??
Hejsa og ligeledes velkommen i forum herfra
Terminalen er CLI i UNIX verdenen og modsvarer en DOS-prompt (også kaldet kommandoprompt). Den finder du under Programmer | Tilbehør | Terminal
Skriv som Stra nævner
Kode: Vælg alt
uname -a
Kopier indholdet ind i næste indlæg.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
janni@znote:~$ uname -a
Linux znote 2.6.32-24-generic #42-Ubuntu SMP Fri Aug 20 14:24:04 UTC 2010 i686 GNU/Linux
janni@znote:~$
Linux znote 2.6.32-24-generic #42-Ubuntu SMP Fri Aug 20 14:24:04 UTC 2010 i686 GNU/Linux
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Men du har ret. det er ubuntu 10.04.
Prøv at finde system/administration/synaptic
Her søger du efter flash, og fjerner de pakker du finder.
efterfølgende følger du denne guide
http://freedomnotbeer.dk/index.php?opti ... &Itemid=57
og du skulle være kørende.
Godt råd. I modsætning til windows, skal man ikke downloade ting fra forskellige hjemmesider, men kun fra godkendte arkiver.
stra
Prøv at finde system/administration/synaptic
Her søger du efter flash, og fjerner de pakker du finder.
efterfølgende følger du denne guide
http://freedomnotbeer.dk/index.php?opti ... &Itemid=57
og du skulle være kørende.
Godt råd. I modsætning til windows, skal man ikke downloade ting fra forskellige hjemmesider, men kun fra godkendte arkiver.
stra
Senest rettet af Stra 31. aug 2010, 22:35, rettet i alt 1 gang.
stra
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Det var perfekt. Ganske rigtigt har du Ubuntu 10.04 LTS i 32-bit.
Jeg vil anbefale dig at læse Ubuntu Guiden
Denne giver dig et grundlæggende indblik i Ubuntu - og længere fremme er der hjælp angående Flash.
Hvis du stadig har problemer efter at have læst guiden, så må du skrive igen.
Jeg vil anbefale dig at læse Ubuntu Guiden
Denne giver dig et grundlæggende indblik i Ubuntu - og længere fremme er der hjælp angående Flash.
Hvis du stadig har problemer efter at have læst guiden, så må du skrive igen.
/Michael
---
---
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Og et par gode råd kan du finde i denne tråd https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=7945
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
Tusind tak for alle jeres gode råd, jeg kan se der er noget læsning at gå i gang med, og det er lidt for sent nu.
Men jeg må prøve at læse på det i morgen, så skal jeg nok give noget tilbagemelding her når jeg har forsøgt mig med noget.
Det er herligt som så nu bruger af siden her, at få så meget hjælp så hurtigt.
Det var faktisk gennem en gruppe på facebook at jeg blev linket hertil.
Godnat til alle jer herfra..
Men jeg må prøve at læse på det i morgen, så skal jeg nok give noget tilbagemelding her når jeg har forsøgt mig med noget.
Det er herligt som så nu bruger af siden her, at få så meget hjælp så hurtigt.
Det var faktisk gennem en gruppe på facebook at jeg blev linket hertil.
Godnat til alle jer herfra..
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Hvis det andet ikke virker, så fyr denne kommando af i Programmer->Tilbehør->Terminal:
efterfuldt af "Enter" og password.
Når man indtaster sit password i Ubuntu, kommer der ikke ********* som der gør i Windows (koden er usynlig imens man skriver den), man skal blot skrive sit password og trykke "Enter", så virker det efter hensigten.
Det ser måske lidt "nørdet" ud, men det er effektivt
Kode: Vælg alt
sudo apt-get remove -y --purge flashplugin-installer flashplugin-nonfree gnash gnash-common libflashsupport mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla && sudo rm -f /usr/lib/mozilla/plugins/*flash* && sudo apt-get install flashplugin-installer flashplugin-nonfree
efterfuldt af "Enter" og password.
Når man indtaster sit password i Ubuntu, kommer der ikke ********* som der gør i Windows (koden er usynlig imens man skriver den), man skal blot skrive sit password og trykke "Enter", så virker det efter hensigten.
Det ser måske lidt "nørdet" ud, men det er effektivt
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Så har jeg forsøgt mig med christian.arvaiś råd, det var meget enkelt.
Men jeg forstår ikke rigtigt hvad det er den gør, så jeg indsætter lige en kopi af sidste del:
4650K .......... .......... .......... .......... .......... 98% 432K 0s
4700K .......... .......... .......... .......... .......... 99% 418K 0s
4750K .......... .......... 100% 446K=11s
2010-09-01 20:57:49 (423 KB/s) - `./adobe-flashplugin_10.1.82.76.orig.tar.gz' saved [4884791/4884791]
Download done.
Flash Plugin installed.
Sætter flashplugin-nonfree (10.1.82.76ubuntu0.10.04.2) op...
Men jeg forstår ikke rigtigt hvad det er den gør, så jeg indsætter lige en kopi af sidste del:
4650K .......... .......... .......... .......... .......... 98% 432K 0s
4700K .......... .......... .......... .......... .......... 99% 418K 0s
4750K .......... .......... 100% 446K=11s
2010-09-01 20:57:49 (423 KB/s) - `./adobe-flashplugin_10.1.82.76.orig.tar.gz' saved [4884791/4884791]
Download done.
Flash Plugin installed.
Sætter flashplugin-nonfree (10.1.82.76ubuntu0.10.04.2) op...
-
Efterfølgende gik jeg så ind på Facebook, bare for at finde en video min veninde har lagt ind (fra youtube), men der skriver den: Opgradering af Flash Player påkrævet Du skal downloade og installere den nyeste version af Adobe Flash Player for at se dette indhold.
Så er der et grønt felt hvor der står "hent flash player", og der går jeg så ind og vælger linux/ubuntu, der er nogle forskellige, men jeg kan ikke se nogen i version "10,04 LTS". ???
Jeg har forsøgt at downloade dem der er, men det kan jeg ikke... Øv øv.
Er der mon mere jeg kan gøre ??
Så er der et grønt felt hvor der står "hent flash player", og der går jeg så ind og vælger linux/ubuntu, der er nogle forskellige, men jeg kan ikke se nogen i version "10,04 LTS". ???
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Kartoffelwomen skrev:Efterfølgende gik jeg så ind på Facebook, bare for at finde en video min veninde har lagt ind (fra youtube), men der skriver den: Opgradering af Flash Player påkrævet Du skal downloade og installere den nyeste version af Adobe Flash Player for at se dette indhold.
den har downloadet og sat flash op...
har du husket at lukke browseren ned og genstarte den således at den loader den nye flash ved opstart?
det kunne ligne at du ikke har
-
Soundpartner: Nej jeg har ikke genstartet den, det må jeg lige prøve. Det tager lidt tid men så vender jeg tilbage. jeg har også lige prøvet "stra"s råd og der skrev den følgende bagefter:
janni@znote:~$ sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts flashplugin-nonfree msttcorefonts non-free-codecs ubuntu-restricted-extras libdvdcss2 gnome-splashscreen-manager gparted ntfsprogs startupmanager bum compizconfig-settings-manager emerald sysinfo powertop smartmontools hddtemp
[sudo] password for janni:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Pakken sun-java6-jdk har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en
anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller
kun kan hentes fra andre kilder
E: Pakken sun-java6-jdk har ingen installationskandidat
Det har jeg opfattet som om det ikke kan lade sig gøre at lægge adobe flash player i mit program ??
janni@znote:~$ sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts flashplugin-nonfree msttcorefonts non-free-codecs ubuntu-restricted-extras libdvdcss2 gnome-splashscreen-manager gparted ntfsprogs startupmanager bum compizconfig-settings-manager emerald sysinfo powertop smartmontools hddtemp
[sudo] password for janni:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Pakken sun-java6-jdk har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en
anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller
kun kan hentes fra andre kilder
E: Pakken sun-java6-jdk har ingen installationskandidat
Det har jeg opfattet som om det ikke kan lade sig gøre at lægge adobe flash player i mit program ??
-
Så har jeg genstartet computeren, men den skriver stadig: "Opgradering af Flash Player påkrævet"