Jeg vil gerne installere OpenOffice, da jeg har brug for at kunne læse docx filer.
Jeg har fulgt nogle forskellige guides, men det sidste skridt mangler. Jeg formoder at de forskellige hjælpere refererer til specifikke download versioner. Så jeg har mest brug for en mere generel guide, som kan "oversættes" når nye versioner kommer frem i verdernes lys Jeg har endnu ikke fået OpenOffice pakken installeret færdig endnu; jeg håber I kan hjælpe?
Den danske guide jeg fik inspiration fra er: viewtopic.php?p=60665
Video som visualiserede for mig er: http://www.youtube.com/watch?v=l0eQzFvfEcg
Dette gjorde jeg:
1. Først hentede jeg den seneste version af OpenOffice via http://da.openoffice.org/index.html (Linux x86 - deb)
2. Jeg udpakkede filen og placerede den som vist i videoen (det virkede tilsyneladende fint)
3. Fjerne den gamle version af OpenOffice:
Jeg åbnede Terminalen og skrev:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get remove openoffice*.*
4. Dernæst hentede jeg koden (sudo dpkg -i ~/OOO320_m12_native_packed-1_da.9483/DEBS/*.deb) men ændrede den så den passede til den version jeg havde downloaded
Kode: Vælg alt
sudo dpkg -i ~/OOO320_m18_native_packed-1_da.9502/DEBS/*.deb
5. Så skulle jeg have det hele placeret og her gik det galt:
Jeg hende koden (sudo dpkg -i ~/OOO320_m12_native_packed-1_da.9483/DEBS/desktop-integration/openoffice.org3.2-debian-menus_3.2-9472_all.deb) og ændrede den til:
sudo dpkg -i ~/OOO320_m18_native_packed-1_da.9502/DEBS/desktop-integration/openoffice.org3.2-debian-menus_3.2-9472_all.deb
MEN HER GÅR DET GALT!
I Terminalen skrives:
mt@mt-desktop:~$ sudo dpkg -i ~/OOO320_m18_native_packed-1_da.9502/DEBS/desktop-integration/openoffice.org3.2-debian-menus_3.2-9472_all.deb
[sudo] password for mt:
dpkg: fejl under behandling af /home/mt/OOO320_m18_native_packed-1_da.9502/DEBS/desktop-integration/openoffice.org3.2-debian-menus_3.2-9472_all.deb (--install):
kan ikke tilgå arkivet: No such file or directory
Der opstod fejl under behandlingen:
/home/mt/OOO320_m18_native_packed-1_da.9502/DEBS/desktop-integration/openoffice.org3.2-debian-menus_3.2-9472_all.deb
Jeg håber I kan hjælpe.....
Mange hilsner
Martin