Hvordan opsætter man en VPN connection fra skole

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
InfectedMushroom
IRC nickname: InfectedMushroom

Hvordan opsætter man en VPN connection fra skole

Indlæg af InfectedMushroom »

Hej alle sammen!

Jeg er helt ny herinde

Jeg kunne godt tænke mig at oprette en VPN connection fra min skole computer, til min hjemme computer.
- internettet på skolen er vildt langsomt, så derfor kunne jeg godt tænke mig at oprette en VPN til mit hjemme netværk.

Jeg køre i øvrigt Ubuntu (10.04) - Jeg har set man kan oprette en VPN connection via Ubuntu. Men er det dét jeg leder efter? :)

Håber på et godt svar!

Infected
Brandt
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvordan opsætter man en VPN connection fra skole

Indlæg af Brandt »

Hvis skole internettet er langsomt, bliver det da ikke hurtigere af at du kobler på dit hjemmenetværk :?
At du opretter en VPN forbindelse er bare en sikret forbindelse til de filer du måtte have på dit hjemmenetværk ikke at du benytter dit hjemmenetværks internet forbindelse (hastighed).

/Brandt
InfectedMushroom

Hmm.

Jeg ved bare at min far kan koble sig på sit firma's netværk (OG internet forbindelse) - Og der mener jeg han bruger en VPN client til det.

Så det var dét jeg tænkte jeg måske også kunne gøre. - Det skal også siges at det net jeg kobler mig på, på skolen er der sat en proxy op i mellem.
Brandt
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Brandt »

Det er også korrekt.
Men hvordan kommer du fra skolenetværket og til hjemmenetværket? Til det skal du jo bruge skolens internet forbindelse og den er "vildt" langsom, skriver du selv.

/Brandt
InfectedMushroom

True.

Men når jeg connecter til mit eget netværk, burde jeg da også køre på mit eget? - Ik?

Altså hvis jeg køre på min hjemme computers net, må jeg da også kunne få hurtigere internet (ikke på min skole comp) men den jeg køre på derhjemme?
OldFart
IRC nickname: Oldfart
Geografisk sted: Haslev

Indlæg af OldFart »

InfectedMushroom skrev:True.

Men når jeg connecter til mit eget netværk, burde jeg da også køre på mit eget? - Ik?

Altså hvis jeg køre på min hjemme computers net, må jeg da også kunne få hurtigere internet (ikke på min skole comp) men den jeg køre på derhjemme?

Og du connecter via??????
Du får jo ikke hurtigere oplevelse fra skolecomputeren - den sutter jo stadigt ...

Hvis du sidder på et langsomt netværk, bliver det ikke hurtigere af at connecte til et andet hvis du alligevel skal bruge det langsomme til at connecte med
VH
/Lars [Som altid markerer sine forespørgsler som "løst" - Når de er løst]

"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
vi tre vi ku hejs’ ti flag
men vi blev kun født én dag"
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

OldFart skrev:
InfectedMushroom skrev:True.

Og du connecter via??????
Du får jo ikke hurtigere oplevelse fra skolecomputeren - den sutter jo stadigt ...

Hvis du sidder på et langsomt netværk, bliver det ikke hurtigere af at connecte til et andet hvis du alligevel skal bruge det langsomme til at connecte med

@InfectedMushroom

OldFart har helt ret. Skolens netforbindelse bliver din flaskehals i den forbindelse, og oven i købet langsommere med VPN, da VPN har et vist overhead.

Det er muligt det kører bedre, hvis computeren du har med i skole bruges til at fjernstyre en Ubuntu computer via en art TNC forbindelse: http://www.realvnc.com/vnc/index.html
Du får så problemer med den proxy, hvor du skal pakke VPN forbindelsen ind i HTTP protokollen, alternativt over DNS protokollen - men det er noget af et grimt netværkshack.

Det er bedre bare at købe et mobilt bredbåndsabonnement, og så bruge det i stedet for.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags