Fjernskrivebord

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Hove
IRC nickname: Hove

Fjernskrivebord

Indlæg af Hove »

Kære forum

Jeg har installeret ubuntu på en af mine venners PC. Nu er jeg så stødt på et problem, på et område jeg ikke ved så meget om.

Det handler om at logge på en fjernserver, så han kan få adgang til et regnskabsprogram på en ekstern server.

I manualen til Windows står der følgende: Klik på Kør – skriv mstsc – og tast: Enter og derefter server, brugernavn og password.

Jeg har i ubuntu prøvet at trykke på "tilslut server" og så indtaste server m.v. men det lykkes ikke...

Er der nogen der ved noget om dette område? Kan man ikke logge på, når det er en windows-server eller...

Mvh - Hove
Senest rettet af Hove 26. aug 2010, 00:19, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Fjernskrivebord (server)

Indlæg af soundpartner »

Hove skrev:Kære forum

Jeg har installeret ubuntu på en af mine venners PC. Nu er jeg så stødt på et problem, på et område jeg ikke ved så meget om.

Det handler om at logge på en fjernserver, så han kan få adgang til et regnskabsprogram på en ekstern server.

I manualen til Windows står der følgende: Klik på Kør – skriv mstsc – og tast: Enter og derefter server, brugernavn og password.

Jeg har i ubuntu prøvet at trykke på "tilslut server" og så indtaste server m.v. men det lykkes ikke...

Er der nogen der ved noget om dette område? Kan man ikke logge på, når det er en windows-server eller...

Mvh - Hove

det kommer meget an på hvilken server der er tale om...
som jeg husker det så bruges mstsc til terminalservere. og det er skam meget nemt i ubuntu.
under programmer>internet kan du finde en terminalserverklient. denne burde kunne bruges hvis det er en "normal" terminal server
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Hove
IRC nickname: Hove

Re: Fjernskrivebord (server)

Indlæg af Hove »

Mange tak for hjælpen :-) Det var jo næsten tragisk let... Jeg takker!