Virtualbox fejl på harddisk

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
schmolz

Virtualbox fejl på harddisk

Indlæg af schmolz »

Hej

Jeg har nu brugt Ubuntu siden 10.04 udkom, og er blevet rigtig glad for dette. Jeg har ikke fået alt flyttet over på Ubuntu og benytter derfor Virtualbox til dette. Jeg får desværre en fejl på min 'harddisk' til Windows 7, hver gang Linux kernel opdateres:
Could not open the medium '/media/Linuxext/VirtualBox/Win7Ny.vdi'.
VD: error VERR_FILE_NOT_FOUND opening image file '/media/Linuxext/VirtualBox/Win7Ny.vdi' (VERR_FILE_NOT_FOUND).

Jeg har ikke kunnet finde en løsning til dette, andet en at installere forfra, kan i hjælpe please? :o(

Vh. schmolz
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Virtualbox fejl på harddisk

Indlæg af Warhawk »

Hejsa og velkommen i forum :D

Du mangler dkms Dynamic Kernel Module Support Framework. Klik på linket eller skriv følgende i terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install dkms
<Enter>
Når du skal skrive dit kodeord vil markøren ikke bevæge sig, men input bliver alligevel registreret.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
schmolz

Indlæg af schmolz »

Det har jeg så gjort, men kan dog stadig ikke bruge min Win7, har samme fejlmeddelse, er installationen tabt og vil det kun hjælpe fremover?
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Det vil kun hjælpe fremover. DKMS skal være installeret på systemet for at kunne opdatere moduler i forbindelse med opgradering til en ny kerne.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD