Ny Ubuntufan :)

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
andershede
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13. mar 2010, 22:52
IRC nickname: andershede

Ny Ubuntufan :)

Indlæg af andershede »

Jeg kunne ikke finde et andet og mere passende forum end dette.

Men jeg er rigtig glad for Ubuntu. Fik det installeret på en SSD-harddisk - hold da op det går hurtigt at boote op, og hvor er det dejligt at være i en verden udenom Microsofts og Apples dominerende og lukkede systemer - med masser af dejlige gratis programmer.

Jeg var forbi linux og det hele for mange år siden men dengang synes jeg altid jeg stod med en dosprompt(terminal) og skulle skrive nogle langhårede syntax.
Med ubuntu i de nyeste udgaver er det jo virkelig et 100 % velfungerende styresystem med alt hvad man kan ønske sig.

Jeg har ingen behov for at installere windows. Der er enkelte programmer jeg kører via wine, mest fordi jeg ikke helt til bunds har undersøgt muligheden for en linuxvariant. (Jeg mangler eks. et program som Editplus, som gør at jeg kan programmere og skrive direkte på server i stedet for for at skulle gemme lokal og derefter uploade)

Der er et par enkelte spil i efteråret, som jeg vil håbe kan gøres igennem ubuntu, men det er nok tvivlsomt. Det drejer sig om Civilisation 5 og Football Manager 2011. Men man kan da håbe på tweaks og sådan :)

Tak for opmærksomheden
Anders
BrittaP

Re: Ny Ubuntufan :)

Indlæg af BrittaP »

Hej Anders,
Ja, er det ikke skønt. Jeg er stadig 'nyforelsket', selvom jeg hoppede på ubuntu da den hed 7.10.
Velkommen til :)

Britta
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ny Ubuntufan :)

Indlæg af AJenbo »

Hej andershede
Det er da godt at høre at du er glad for det. Gedit er faktisk meget mere en bare et tekst program, med lidt tildpasning kan det blive et meget advanceret programerings værktøj.
Alle programmer kan arbejde med filer direkte på serverne, du skal bare koble til dem via "tilslut server..." under "steder" menuen. Hvis ikke du kan se de servere du er tilsluttet til når du vil åbne en fil i et program, så prøv at gå ind under mappen ~/.gvfs, der skulle du gerne finde serverne. Normalt gør jeg dog det at jeg bare dobelt klikker på filerne i den åbne mappe.

Har du lyst til at være lidt med til at arbejde med Ubuntu og bor i nærheden af københavn, så kan jeg henvise til det global jam der bliver afholdt her i weekenden 27-29.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ny Ubuntufan :)

Indlæg af Jimmyfj »

@andershede

Hej Anders, og hjertelig velkommen til forum.

Som tidligere DOS/Windows bruger kan jeg kun give dig ret: Efter relativ kort tid med GNU/Linux ophører man med at se fornuften i at bruge MS software. FOSS software er altid både billigere, og langt bedre end noget MS program.

Jeg har selv været med på Ubuntu siden oktober/november 2006 hvor jeg skiftede fra MS til GNU/Linux i form af Ubuntu 6.10, og jeg har ikke kigget mig tilbage siden. Den stabilitet, og sikkerhed, du finder i Linux finder du KUN i ét OS foruden Linux: UNIX, som Linux da også baserer sig på. Men GNU/Linux, så bliver det ikke bedre, endsige nemmere.

Omkring editors til Linux til brug for programmering: GNU Emacs, IV, Nano, Gedit med flere er alle et godt bud på en editor, som kan dække dine behov på det område

Endnu engang - Hjertelig velkommen til GNU/Linux.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500