Jeg har lige suset forum igennem og mener ikke at se nogen lignende tråd så jeg håber ikke jeg generer nogen ved at spørge.
SSD drevet på min eee brændte tilsyneladende af tidligere på året. Nu har jeg endelig taget mig sammen til at købe et nyt drev. Det er nu blevet monteret, men når jeg laver et thumbdrive med software fra http://www.ubuntu.com/netbook/get-ubuntu/download, sker der ikke andet end computeren kommer dertil i opstarten hvor den skriver følgende
agpgart-intel 000:00:00.0 Intel 915GM chipset
agpgart-intel 000:00:00.0 detected 7932K stolen memory
agpgart-intel 000:00:00.0 AGP aperture is 256M @ 0xd0000000
Længere kommer den ikke.
Jeg har lige forsøgt at smide den i min HP der i forvejen har ubuntu og den starter fejlfrit. Er der en eller anden indstilling jeg har glemt i bios?
Thumbdrive på eee PC900
-
Re: Thumbdrive på eee PC900
Okay... efter en masse forsøg er jeg nu kommer dertil hvor den suser hele baduljen igennem og skal til at loade ubuntu, men der er bare sort skærm....?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Har hørt at 915 kan være lidt problematisk.
Når der kommer et lille ikon af et tastatur og en hjælp til handikappet, skal du trykke på en test, i en af F# menuerne skal du så vælge sikker video tilstand.
Problemet skulle gerne være løst i den seneste updatering af kernen, men den kan du jo først installere efter du har installeret systemet.
Læs event mere her:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/515246
Når der kommer et lille ikon af et tastatur og en hjælp til handikappet, skal du trykke på en test, i en af F# menuerne skal du så vælge sikker video tilstand.
Problemet skulle gerne være løst i den seneste updatering af kernen, men den kan du jo først installere efter du har installeret systemet.
Læs event mere her:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/515246
-
Mange tak. Jeg havde ingen problemer med at installere 9.10, måske jeg skal prøve med denne og derefter opdatere til 10.04.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
From the LiveCD:
1) At the purple screen with a keyboard and stickfigure, press Enter to get to the menu.
2) Hit Enter to select your language, and then press F6 and then Esc.
3) Add "i915.modeset=1" after "quiet splash".
4) Press Enter to boot the LiveCD.
From an installation:
1) Hold down Shift while booting to enter the GRUB menu.
2) Press 'e' to edit.
3) Add "i915.modeset=1" after "quiet splash".
4) Ctrl+x to boot.
If adding "i915.modeset=1" to your boot parameters allows you to boot successfully, you then need to enter the command above into a terminal to make the changes permanent.
-
Jeg er lidt tung til det her...
Når jeg vil installere, trykker jeg esc i opstarten for at vælge hvilket drev jeg vil boote på. Nå jeg så kommer til menuen hvor jeg kan vælge om jeg vil prøve ubuntu eller installere direkte, vælger jeg prøv ubuntu. Derefter sker der ikke andet end at skærmen bliver sort og den lille hvide cursor lyser konstant i øverste venstre hjørne.
Jeg har ikke set noget til en lilla skærm med et tastatur eller noget.
Når jeg vil installere, trykker jeg esc i opstarten for at vælge hvilket drev jeg vil boote på. Nå jeg så kommer til menuen hvor jeg kan vælge om jeg vil prøve ubuntu eller installere direkte, vælger jeg prøv ubuntu. Derefter sker der ikke andet end at skærmen bliver sort og den lille hvide cursor lyser konstant i øverste venstre hjørne.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Markhw skrev:Jeg er lidt tung til det her...
når nu du får den der sorte skærm med cursoren i venstre hjørne, så prøv at trykke enter et par gange.
Jeg har hørt rygter om at der er en bug i start disk opretteren som skulle indeholde den fejl.
-
soundpartner skrev:når nu du får den der sorte skærm med cursoren i venstre hjørne, så prøv at trykke enter et par gange.
Jeg har hørt rygter om at der er en bug i start disk opretteren som skulle indeholde den fejl.
Det ændrer desværre ikke noget. Det er 9.10 jeg har prøvet med lige nu.
-
Når jeg forsøger at installere 10.04, kommer jeg til en komplet tom skærm. Der virker det heller ikke at trykke enter et par gange.
-
Jeg opsummerer lige en gang.
Når jeg forsøger at installere 9.10, kommer jeg til en sort skærm med en konstant lysende cursor øverst i venstre hjørne.
Når jeg vil installere 10.04, kommer jeg til en total blank skærm.
Det hjælper ikke at trykke et par gange på enter når skærmen er sort.
Når jeg vil installere Windows XP, får jeg beskeden at NTLDR mangler. Jeg har forinden ændret drevet til nt52 via bootsect.
Når jeg forsøger at installere 9.10, kommer jeg til en sort skærm med en konstant lysende cursor øverst i venstre hjørne.
Når jeg vil installere Windows XP, får jeg beskeden at NTLDR mangler. Jeg har forinden ændret drevet til nt52 via bootsect.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Markhw skrev:Jeg opsummerer lige en gang.
Jeg har selv 5 eee maskiner, og jeg har ingen problemer med at installere på disse (pånær 10.10 der stadig er i alfa )
jeg er derfor 100% sikker på at der er noget som du gør galt, og måske har vi lige fundet det... du siger du har ændret til nt52?? hvad er det? hvad er funktionen heraf? for det er i hvert fald ikke noget jeg nogeninde har gjort, og som sagt har jeg ingen problemer.
Jeg fristes til at spørge hvor i landet du opholder dig, for det burde sgu ikke være så svært. Jeg bor i korsør, torsdag er jeg i københavn, og fredag tager jeg til århus, for senere fredag at tage til lemvig. hvis du kan fange mig et sted på denne tur gennem landet så skal vi nok få den eee 900 til at makke ret.
-
Det med jeg har ændret thumbdrevet til nt52, er noget som skal gøres for at kunne boote med en Windows xp installation på. Når jeg vil installere ubuntu med det samme drev, formaterer jeg det først og derefter bruger jeg Universal-USB-Installer-v1.7.9.
Jeg er fra Fyn. Jeg har tidligere, før SSD drevet brændte af ikke haft nogen som helst form for problemer med at installere ubuntu. Da drevet brændte af, installerede jeg på et SD kort, men stoppede med at bruge computeren fordi jeg skulle bruge SD kortet til noget andet. Nu har jeg så fået et nyt SSD drev ind af døren og nu kan jeg ikke installere ubuntu....
Jeg er fra Fyn. Jeg har tidligere, før SSD drevet brændte af ikke haft nogen som helst form for problemer med at installere ubuntu. Da drevet brændte af, installerede jeg på et SD kort, men stoppede med at bruge computeren fordi jeg skulle bruge SD kortet til noget andet. Nu har jeg så fået et nyt SSD drev ind af døren og nu kan jeg ikke installere ubuntu....