USB installering?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
zerben

USB installering?

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har søgt i forum men har ikke fundet det jeg leder efter heller ikke på Google.Det jeg søger er den linie der skal bruges for at installere et program der selv henter og installere Ubuntu på en usb stick.Det er ikke let at forklare men konen har fået en Lenovo med Win på og der skal 10.04 på men der ingen drev i sådan en fætter.Håber i kan hjælpe.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: USB installering?

Indlæg af Stra »

Forstår jeg dig ret, vil du gerne kunne installere fra et USB stik?

Hvis ja, skal du downloade en .ISO som vanlig og derefter med system/administration/oprettelse af startdisk ligge den ud på USB-stikket.

Skal du gøre det fra windows downloades dette værktøj

http://unetbootin.sourceforge.net/

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Stra skrev:Forstår jeg dig ret, vil du gerne kunne installere fra et USB stik?

Hvis ja, skal du downloade en .ISO som vanlig og derefter med system/administration/oprettelse af startdisk ligge den ud på USB-stikket.

Skal du gøre det fra windows downloades dette værktøj

http://unetbootin.sourceforge.net/

stra

min erfaring er at unetbootin også er federe i linux end selve det tool der er i system>administration>startdisk opretter, unetbootin kan installeres ved
sudo aptitude install unetbootin
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har prøvet med start disk men der får jeg hver gang en fejlmelding.Det er den komando som Soundpartner giver at jeg var på jagt efter.Mange tak for hjælpen.