så slog det mig derefter at det da burde være muligt at gøre meget nemmere.
i førstte omgang som et script hvor brugeren får en kasse frem hvor vedkommende kan klikke af hvilket wifikort han/hun kan vælge hvilket kort der skal installeres drivers til, men på længere sigt ser jeg det også muligt at hente info direkte fra systemet og derved installere drivers til det pågældende wifikort uden at brugeren soom sådan behøver at være vidende om hvilket kort der er i maskinen...
Det eneste jeg så bare lige mangler er følgende... Hvilke wifi kort giver problemer (virker ikke ud af boksen) og hvad er løsningen (hvad skal installeres) og hvad er strengen fra det pågældende kort fra lsusb/lspci.
Jeg er i denne tråd ikke så interesseret i tilsagn om om det er en god eller skidt ide. dette kan vi tage i en meta-tråd hvis nødvendigt, men jeg er interesseret i hårde facts... det kunne f.eks være i form af inlæg i følgende format (eksempel)
Jeg har et broadcom b4312 kort.
lspci siger:
05:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g (rev 01)
løsning:
installer pakken b43-fwcutter, genstart og aktiver driveren i system>administration>hardwaredrivers
jeg ved at der er flere wifikort end disse broadcom kort der driller, men kan ikke lige komme på dem i skrivende stund, så tænkte at i kunne være behjælpelige med dette. i har trods alt adgang til hardware som jeg ikke selv har, og alle mine maskiner fungerer ud af boksen med wifi