0 is wrong flag id

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Haderen

0 is wrong flag id

Indlæg af Haderen »

Jeg ændrer hyppigt i min .conkyrc i øjeblikket. Jeg har lavet en genvej på skrivebordet til et script der åbnet .conkyrc i gedit. Jeg får dog en fejl:

Kode: Vælg alt

error: line xxxxx: 0 is wrong flag id

Script virker fint, men hva betyder fejlen? Forkerte bruger rettigheder? Jeg ejer filen, jeg vil redigere, så det har jeg dog udelukket igen.

#!/bin/bash

gedit .conkyrc
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: 0 is wrong flag id

Indlæg af lath »

Haderen skrev:Jeg ændrer hyppigt i min .conkyrc i øjeblikket. Jeg har lavet en genvej på skrivebordet til et script der åbnet .conkyrc i gedit. Jeg får dog en fejl:

error: line xxxxx: 0 is wrong flag id

Script virker fint, men hva betyder fejlen? Forkerte bruger rettigheder? Jeg ejer filen, jeg vil redigere, så det har jeg dog udelukket igen.

#!/bin/bash

gedit .conkyrc

Det er fra en parser i programmet der bruger konfigurationsfilen: Den siger bare at du ikke kan bruge 0 som 'flag id'.
Da du ikke giver mig mere information kan jeg ikke hjælpe dig, så du må hjælpe dig selv. Kig selv på dokumentation for konfigurationsfilen: http://conky.sourceforge.net/config_settings.html

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Haderen

Re: 0 is wrong flag id

Indlæg af Haderen »

Det burde være rigeligt med hjælp. Mange tak