hej,
mit tdc usbmodem virker ikke - kom til at purge ppp og har nu minus www på maskinen - mangler network-manager
jeg har nyeste opdaterede ubuntu 64-bit - adgang til lan via kabel el trådløs - og en ubuntu cd i drevet.
Jeg håber på hjælp, så alt fungerer med nyeste ubuntu, men er parat til at installere ubuntu 9 hvis det er det rigtige.
mvh tele
installation huawei e1820 ubuntu 10
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: installation huawei e1820 ubuntu 10
tele skrev:hej,
mit tdc usbmodem virker ikke - kom til at purge ppp og har nu minus www på maskinen - mangler network-manager
jeg har nyeste opdaterede ubuntu 64-bit - adgang til lan via kabel el trådløs - og en ubuntu cd i drevet.
Jeg håber på hjælp, så alt fungerer med nyeste ubuntu, men er parat til at installere ubuntu 9 hvis det er det rigtige.
mvh tele
jeg må indrømme at jeg absolut intet forstår af det du siger.
1: hvis du har slettet dele af networkmanageren således at du på ingen måde kan komme på nettet så vil det ofte være nemmere at få til at virke igen ved en frisk install end det er at hente pakker manuelt og installere en ad gangen.
2: Huawei E1820 er et skit modem som ikke virker særlig godt med linux. Bedste chance er med 10.04 og dette script: http://scripts.linux.dk/joomla/index.ph ... dbans.html
-
tak for hurtigt svar
geninstallerer ubuntu 10 nu + dit script
forstår du ikke, hvad jeg skriver, omformulerer og uddyber jeg gerne.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
tele skrev:tak for hurtigt svar
du får oftest den bedste hjælp ved at forklare alt i så mange detaljer som muligt samt at skære det ud i pap. på den måde sker der færest misforståelser og man sikrer at modparten i samtalen er på samme bølgelængde.
jeg havde en for et stykke tid siden der skulle have hjælp med (som han selv skrev det, og som samtalen skred frem)
"min turntab. virker ikke med ub9 men ok med doze"
hvad?
viddereudviklingen blev til "min turntable virker ikke med ubuntu 9 men den virker fint med windows"
ok et eller andet hardware virker ikke med ubuntu men virker i windows... hvad er en turntable?
"jooo det er da sådan en til at cutte vinyler på"
Arrr Din pladespiller virker ikke med ubuntu men i windows....
JAAAA den har 2 runde og en firkantet dims men der kommer ingen lyd
Der er et hvidt og et rødt phono stik.?
ja men ikke i harddisken
sådan fortsatte det i lang tid ind til vi fandt ud af at der var usb på pladespilleren og at fejlen var at kablet ikke var sat i et usb-stik i computeren computeren
på skrift skal man ikke spare på tegnsætningen eller på linieskift, og at man bør undgå forkortelser, blandet sprog samt slang...
man kommer længst med at kalde tingene det de hedder frem for hvad de er eller gør:
graver = en skovl
www = internettet eller bare nettet
"kom til at purge ppp og har nu minus www" det er fint i en rap-tekst eller lignende, men vil man gøree sig forståelig på dansk således at vi ældre mennesker over 35 kan forstå det kunne man måske skrive:
"jeg er kommet til at slette (med purge) en pakke der hed noget med ppp, og nu kan jeg ikke få forbindelse til internettet og networkmanageren virker ikke"
Jeg er med på at det fylder næsten 4 gange så meget, men til gengæld så er det dansk og forståeligt.
folk der sidder her for at hjælpe sidder her frivilligt, og derfor tager man fat de steder hvor det er "nemt" at hjælpe
-
tak - det var en stor hjælp - alt virker.
haha du forstod det åbenbart alligevel, og min makkers spritnye pc virker, jeg er glad men træt, og du burde vel slappe lidt af.
igen mange tak.
haha du forstod det åbenbart alligevel, og min makkers spritnye pc virker, jeg er glad men træt, og du burde vel slappe lidt af.
igen mange tak.