Hvordan kan jeg kopiere tekst fra en PDF-fil? (work around)

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
soren

Hvordan kan jeg kopiere tekst fra en PDF-fil? (work around)

Indlæg af soren »

Jeg har brug for at kopiere nogle tekster fra en pdf-fil til Writer; helt aktuelt
http://www.jammerbugt.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fpdf%2fTeknik+og+Milj%2fRegulativ_for_vintervedligeholdelse_og_renholdelse.pdf

Jeg åbnede filen med Document Viewer 2.30.3, men her kan jeg ikke markere teksten.
Så prøvede jeg at åbne dokumentet med Writer fra OpenOffice 3.2, men det virker slet ikke.
Derefter installerede jeg PDFedit og åbnede filen, men enter virker funktionen ikke, eller også kan jeg ikke finde ud af det.

Kan I hjælpe?
Senest rettet af soren 12. aug 2010, 08:12, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen Soren
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvordan kan jeg kopiere tekst fra en PDF-fil?

Indlæg af lath »

soren skrev:Jeg har brug for at kopiere nogle tekster fra en pdf-fil til Writer; helt aktuelt
http://www.jammerbugt.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fpdf%2fTeknik+og+Milj%2fRegulativ_for_vintervedligeholdelse_og_renholdelse.pdf

Jeg åbnede filen med Document Viewer 2.30.3, men her kan jeg ikke markere teksten.
Så prøvede jeg at åbne dokumentet med Writer fra OpenOffice 3.2, men det virker slet ikke.
Derefter installerede jeg PDFedit og åbnede filen, men enter virker funktionen ikke, eller også kan jeg ikke finde ud af det.

Kan I hjælpe?

Det bliver ikke nemt - det er billeder. Det ser du nemmest ved lave et kraftig zoom. Du får det bekræftiget hvis du højreklikker over tekst, så får du en pop-op menu, med "Gem billede som ...", og "Kopier billede".

Det nok nemmest at hive billederne ud og køre en OCR på billedet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
soren

Re: Hvordan kan jeg kopiere tekst fra en PDF-fil?

Indlæg af soren »

Hej lath,

Tak for dit svar :!:
Med venlig hilsen Soren