Hey...
Har et mindre problem, som jeg godt ku tænke mig om der er nogen der ved noget om.
Ubuntu 10.04 på en Acer 1,6Ghz duocore 2gb ram og masser af HDD overskud, fejl uanset om kabel eller trådløs.
Fik her for 14 dage siden, et nyt modem (Sagem FAST35XX) til TDC bredbånd,fra TDC, det køre sådan set udemærket.
Problemet er når jeg indlæser en ny side på nettet (http://www.tdconline.dk) tager 15 sek uanset om jeg bruger firefox eller Opera. TDC mener at det er noget med opsætningen i pc der fejler noget.
Itborger.dk udlæser en hastighed på ca 8712kb down og 860kb uploade, når man lige har ventet 15 sek at siden bliver indlæst første gang. det skal lige siges at med det gamle modem var der ingen problemer. Og jeg har intet liggende der loader eller uploader samtidigt.
Nogle bud på noget der skal ændres?
Mvh. Fragmo
load hastighed af nye internet sider
-
- Geografisk sted: Randers
load hastighed af nye internet sider
Senest rettet af Fragmo 11. aug 2010, 12:57, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: load hastighed af nye internet sider
Fragmo skrev:Hey...
Har et mindre problem, som jeg godt ku tænke mig om der er nogen der ved noget om.
Ubuntu 10.04 på en Acer 1,6Ghz duocore 2gb ram og masser af HDD overskud, fejl uanset om kabel eller trådløs.
Fik her for 14 dage siden, et nyt modem (Sagem FAST35XX) til TDC bredbånd,fra TDC, det køre sådan set udemærket.
Problemet er når jeg indlæser en ny side på nettet (http://www.tdconline.dk) tager 15 sek uanset om jeg bruger firefox eller Opera. TDC mener at det er noget med opsætningen i pc der fejler noget.
Itborger.dk udlæser en hastighed på ca 8712kb down og 860kb uploade, når man lige har ventet 15 sek at siden bliver indlæst første gang. det skal lige siges at med det gamle modem var der ingen problemer. Og jeg har intet liggende der loader eller uploader samtidigt.
Nogle bud på noget der skal ændres?
Mvh. Fragmo
det lydder som et dns problem, vi har før kunnet spore sådanne problemer tilbage til ipv4/ipv6 problemer.
en løsning for mange har været at skifte udbyderens dns server ud med opendns (søg her på rorum der er mange tråde om dette) der er dog enkelte hvor dette ikke har afhjulpet problemet.
-
Hey soundpartner.
Sidder og roder med det... Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal ændre Ip til opendns.
Har et par steder på routeren hvor jeg kan ændre noget men hvilken er det rigtige.
Er det i DCHP?
IP adresse
Undermaske
Start/slut IP
Undermaske
Wins server
Eller static DNS
Der står nævnt en ip 192.168.x.x
Jeg kan tilføje andre der men det bliver den ikke hurtigere af
Har du et bud?
Sidder og roder med det... Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal ændre Ip til opendns.
Har et par steder på routeren hvor jeg kan ændre noget men hvilken er det rigtige.
Er det i DCHP?
IP adresse
Undermaske
Start/slut IP
Undermaske
Wins server
Eller static DNS
Der står nævnt en ip 192.168.x.x
Jeg kan tilføje andre der men det bliver den ikke hurtigere af
Har du et bud?
-
Jeg har følgende forslag til løsning af en "langsom Firefox", som hjalp for min Ubuntu 10.04:
Det har jeg på:
http://linux.præstkjær.dk/dk/distros/ubuntu/tips+tricks_10.04/ubuntu-ver-10.04_tips+tricks_firefox-er-langsom.htm
Mvh / Jan
Det har jeg på:
http://linux.præstkjær.dk/dk/distros/ubuntu/tips+tricks_10.04/ubuntu-ver-10.04_tips+tricks_firefox-er-langsom.htm
Mvh / Jan
-
JanPraestkjaer::: Takker det var lige det der skulle til, så er jeg tilbage på normal hastighed igen..
Takker for venlig deltagelse...
Takker for venlig deltagelse...
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
JanPraestkjaer skrev:Jeg har følgende forslag til løsning af en "langsom Firefox", som hjalp for min Ubuntu 10.04:
Det har jeg på:
Mvh / Jan
jeg tror at den aktive linie i det (den som gør forskellen) er den sidste der disabler ipv6.
det er lidt samme effekt man får ved at benytte opendns som med det samme svarer retur at ipv6 ikke benyttes således at der benyttes ipv4.
der er dog en del ønskede sideeffekter ved at benytte opendns frem for din udbyders dns.
1: nogle udbydere "fanger" hvisse dns opslag ogsender dem andre steder hen end ønsket. dette gør opendns ikke
2: indtaster du en forkert adresse giver mange udbydere bare en tom side der siger at siden ikke er fundet, mens opendns returnerer en side hvor lignende adresser listes (fanger derved eventuelle stavefejl i url)
3: nogle danske udbydere censurerer nettet og blokerer for dns-opslag af specifikke sider. de fleste af disse er "skidte" sider der kan misbruges, men der er også ganske fine ting som nogle af disse blokerede sider kan bruges til. opendns blokerer ikke for nogen sider (per default)
4: opretter man en konto på opendns, og instiller opendns i ens router, så kan man via opendns selv sætte sit eget filter op til at beskytte hjemmets "sarte sjæle" mod uønsket indhold, eller blokere for brugen af hvisse sider. (her tænker jeg blandt andet mindreåriges til tider overdrevede brug af ulødige chat-sider, spillesider osv som ofte kan nærme sig afhængighed)
fordelen her er at et sådant filter virker på alle maskiner i hjemmet og er rimeligt besværligt at omgå med mindre man er netværkskyndig