9 mps =?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: 9 mps =?

Indlæg af zob »

Hmmm. Jeg kan også se på denne side at du skulle være understøttet af rt2870sta driveren: http://wiki.debian.org/rt2870sta
Af din lsmod kan jeg se at der både er loaded en rt2870sta driver men også en rt2800usb og måske er der en konflikt. Nu tror jeg at jeg er kommet ind på et område hvor lath måske ville kunne være til mere hjælp.
Men der sker i hvert fald ikke noget ved at prøve at fjerne det ene modul (det gælder alligevel kun for den igangværende session).

Kode: Vælg alt

sudo modprobe -r rt2800usb

Hvis du stadig ikke kan komme på nettet kan du prøve det omvendet (efter en genstart helst):

sudo modprobe -r rt2870sta

Men som sagt, jeg tror lath ved mere om området end jeg.

PS: Du kan bruge dette her fra din lsusb hvis du skal google: 050d:815c. Det identificerer din Belkin.
dgaa1991
IRC nickname: dgaa1991
Geografisk sted: København SV

Indlæg af dgaa1991 »

men tænker lidt om det ikke ville være bedre som en start at omformatere disken og installere på ny `?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

dgaa1991 skrev:men tænker lidt om det ikke ville være bedre som en start at omformatere disken og installere på ny `?

Hvad skulle det hjælpe? - medmindre du har pillet i systemfiler du ikke burde have pillet i (og det har du ikke ser det ud til).

Ubuntu er ikke som Windows, der smadrer sig selv med jævne mellemrum.
F.eks. kørte min Ubuntu 8.04 installation omkring 2 år i træk før den blev erstattet af en nyere version af Ubuntu, fordi jeg ville have noget nyt - ikke fordi den ikke virkede, for det gjorde den.

---

Iøvrigt:
Får du noget resultat hvis du kører

sudo iwlist wlan0 scanning

?
sudo bruges når du skal udføre en administrativ kommando. Du skal skrive dit kodeord. Der skrives ikke noget på skærmen imens du taster, og du kan ikke slette forkerte indtastninger. Tryk på enter/retur tasten, når du er færdig med at indtaste kodeordet.

Hvis du får en masse netværk, så mangler du bare at fortælle Ubuntu om dit trådløse netværk, så Ubuntu kan bruge det trådløse netværket.
Ubuntu kan ikke rigtigt vide hvad navnet på dit netværk er, hvilken krypteringsmetode det bruger, og dets delte kodeord.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags