Trænings log [Løst, en ikke helt]

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
PiranhaBoss.dk
IRC nickname: PiranhaBoss.dk
Geografisk sted: 2630 Taastrup

Trænings log [Løst, en ikke helt]

Indlæg af PiranhaBoss.dk »

Nå! Videre til næste udfordring.

Jeg har Sports Tracker i min mobil-telefon som ligger i lommen når jeg er ude i skoven på min mountain-bike.

Jeg har luret at jeg kan hente samme program til pc fra "linux.softpedia.com".
Men det der med at hente programmer fra alle mulige steder fra har jeg nu lært ikke er en god kop te.

Er det dog en vej frem i dette tilfælde, eller kan f.eks pyTrainer gøre det med lidt ekstra plugins?
Senest rettet af PiranhaBoss.dk 9. aug 2010, 20:42, rettet i alt 2 gange.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Trænings log

Indlæg af lath »

PiranhaBoss.dk skrev:Nå! Videre til næste udfordring.

Jeg har Sports Tracker i min mobil-telefon som ligger i lommen når jeg er ude i skoven på min mountain-bike.

Jeg har luret at jeg kan hente samme program til pc fra "linux.softpedia.com".
Men det der med at hente programmer fra alle mulige steder fra har jeg nu lært ikke er en god kop te.

Er det dog en vej frem i dette tilfælde, eller kan f.eks pyTrainer gøre det med lidt ekstra plugins?

Jeg har fundet sporstracker på http://www.ephys.de/computer/debian_sportstracker.htm , som ser ud til at udviklerens oprindelige side for programmet.
Ved at klikke lidt rundt fandt jeg den nye hjemmeside: http://www.saring.de/sportstracker/index.html

Derefter ser det ud til at programmet er fortsat på sourceforge.net (sf.net), som hoster i 1000-vis af Open Source projekter.
Billede
Download fra sourceforge: http://sourceforge.net/projects/sportstracker/files/

Du får en jar fil ud af zip filen du downloader fra sorceforge.net.
Det er bedst at unzippe programmet i en mappe der hedder bin i din hjemmemappe.
Da programmet kommer i en jar fil betyder det at du skal have Java installeret. Sun Java 6 JRE er bedst. (ifølge min mening).

Du kan lave en desktop genvej:
Du skal angive at programmet skal startes således:

Kode: Vælg alt

java -jar /sti/til/sportstracker-5.0.0.jar

Du skal selvfølgelig ændre /sti/til til den absolutte sti du har til programmet. (Undgå at bruge mellemrumstegn i stien.)

Som logo kan du bruge den medfølgende st-logo.png fil.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
PiranhaBoss.dk

Re: Trænings log [Løst]

Det var så det.
Der mangler nu kun et kabel, eller noget Bluetooth halløj, så jeg kan flytte data fra mobilen til pc. og så selvfølgelig lære at bruge det hele til noget.

Jeg takker nok engang for hjælp.
PiranhaBoss.dk

Re: Trænings log [Løst, en ikke helt]

Desvære kan jeg ikke få held med at få den pc-installerede udgave af Sports Tracker til at snakke sammen med den jeg har på mobilen.

Sports Tracker 2, som mobilens udgave hedder, kan dog eksportere data som gpx-filer, som netop pyTrainer, efter eget udsagn, hjertens gerne vil have, så derfor begyndte jeg så at kigge på det program istedet.

Men!! Når jeg vil ligge gpx-filer ind går det bare istå. Jeg kan som sådan stadig klikke rundt i programmet, men det funktion til indhentning af ny data ignorere tilsyneladende blot min ønsker.

Findes der en også vej til at fikse det?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Trænings log [Løst, en ikke helt]

Indlæg af lath »

PiranhaBoss.dk skrev:Desvære kan jeg ikke få held med at få den pc-installerede udgave af Sports Tracker til at snakke sammen med den jeg har på mobilen.

Sports Tracker 2, som mobilens udgave hedder, kan dog eksportere data som gpx-filer, som netop pyTrainer, efter eget udsagn, hjertens gerne vil have, så derfor begyndte jeg så at kigge på det program istedet.

Men!! Når jeg vil ligge gpx-filer ind går det bare istå. Jeg kan som sådan stadig klikke rundt i programmet, men det funktion til indhentning af ny data ignorere tilsyneladende blot min ønsker.

Findes der en også vej til at fikse det?

Lav en bug-report (fejl rapport) på udviklerens/udviklernes web-site, eller få fat i kildekoden og lav en patch (fejlrettelse), som du så sender til udvikleren/udviklerne.
---
Om at rapportere fejl til software udviklere:
Hvis de har en bug-tracker, så brug den. Udviklerne kigger sjældent i deres forum efter fejl-rapporter, så det skal være det sidste sted du skriver en fejl-rapport.

Husk at være meget detaljeret. Beskriv præcis hvad du gør, og hvad programmet gør, og hvad du forventer skulle ske i stedet for.
Glem ikke at skrive præcis hvilken version af programmet du bruger.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags