9 mps =?
-
- IRC nickname: dgaa1991
- Geografisk sted: København SV
9 mps =?
hey jeg har lige fået installeret ubuntu så det køre dual boot.
men altså som sagt er mit problem at det kun køre 9.00 Mbps (Linux-Ubuntu) og i win 7 kan jeg let køre 54.00 Mbps
jeg har mig en belkin wireless usb adapte : http://en-us-support.belkin.com/app/pro ... tail/p/210
men altså som sagt er mit problem at det kun køre 9.00 Mbps (Linux-Ubuntu) og i win 7 kan jeg let køre 54.00 Mbps
jeg har mig en belkin wireless usb adapte : http://en-us-support.belkin.com/app/pro ... tail/p/210
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: 9 mps =?
dgaa1991 skrev:hey jeg har lige fået installeret ubuntu så det køre dual boot.
Beklager, men Ubuntu har nok ret. Windows kører ikke 54 Mbps.
På mit ingeniørstudie på 7. semester var der et kursus i trådløs teknologi hvor vi målte på en WiFi forbindelse, som Windows påstod konstant kørte 54 Mbps. I virkeligheden var hastigheden efter de fysiske forhold.
Hastigheden er den som WiFi som protokol indstiller sig selv til. Det den indstiller sig til afhænger udelukkende af de fysiske forhold for sender og modtager. Primært er det afstanden mellem sender og modtager, og materialer imellem sender og modtager.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
det kan så også godt være men mit grundlag for det er et problem er det tager ca 3 min at komme på facebook og google´s startside er faktisk helt umulig at komme ind på . ...
-
Dobbelt inlæg (Fejlen er rette)
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Kan du lige prøve at foretage målingen medens modtagestyrken er 100%? Og hvis det er det du har gjort, så kan du lige nævne det.
-
- IRC nickname: sound
med de lange tider du nevner der tror jeg sagen er noget helt andet nemlig at din udbyder delvis understøtter ipv6, men at din udbyders dns server ikke gør. Dette kombineret med ubuntu som godt kan køre ipv6 resulterer i at du laver nogle dns requests der først skal bruge lang tid inden de laver en time out og så i et senere forsøg køres der rent ipv4 og du får forbindelse...
løsningerne er mange og de har alle forskellige fordele og ulemter.
1 løsning er at disable ipv6 alle steder det vil sige i ubuntu, evt i din router osv, eller at sætte det op således at du bruger ipv6 rigtigt.
den nemme løsning er at logge ind på din router (i en browser formegentlig ipadressen: 192.168.0.1 eller lignende) og så under dns server ændre således at du bruger opendns i stedet for din udbyders dns server. mere om dette kan du læse på http://www.opendns.com/support/category/2
opendns's servere har følgende ip:
primær dns:208.67.222.222
sekundær dns:208.67.220.220
du kan også søge på opendns her på siden
løsningerne er mange og de har alle forskellige fordele og ulemter.
1 løsning er at disable ipv6 alle steder det vil sige i ubuntu, evt i din router osv, eller at sætte det op således at du bruger ipv6 rigtigt.
den nemme løsning er at logge ind på din router (i en browser formegentlig ipadressen: 192.168.0.1 eller lignende) og så under dns server ændre således at du bruger opendns i stedet for din udbyders dns server. mere om dette kan du læse på http://www.opendns.com/support/category/2
opendns's servere har følgende ip:
primær dns:208.67.222.222
sekundær dns:208.67.220.220
du kan også søge på opendns her på siden
-
altså køre fakisk allerede open dns med googles dns server
8.8.8.8
8.8.4.4
men den virker måske ikke?
8.8.8.8
8.8.4.4
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
dgaa1991 skrev:altså køre fakisk allerede open dns med googles dns server
8.8.8.8
8.8.4.4
Tilsyneladende, så ja.
DNS servere har generelt ret travlt, så de bruger UDP protokollen, som er upålidelig, men hurtig.
Prøv bare at ændre 1. og 2. DNS server til de IP adresser som soundpartner nævner.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
dgaa1991 skrev:altså køre fakisk allerede open dns med googles dns server
8.8.8.8
8.8.4.4
jeg kender ikke googles dns server, men jeg ved at det ikke er den samme som opendns. jeg ved ligeledes af egne erfaringer samt de måske snart 100 personer der har haft lignende problemer at opendns fungerer og ofte løser den slaks problemer
-
hmm det virkede ikke.. . . ændrede den på min ipv4 og så på ipv6 så stod den faktisk allere på ignore er det rigtig nok ?
-
dgaa1991 skrev:hmm det virkede ikke.. . . ændrede den på min ipv4 og så på ipv6 så stod den faktisk allere på ignore er det rigtig nok ?
hvor ændrer du disse ting? i din router eller i ubuntu?
-
i ubuntu men prøer lige min router.
men det undre mig bare for har prøvet at lave en ping test på http://www.facebook.com og unnder testen var der ingen synlige fejl der gik det glat som i win 7
og hvad med third dns? skal den bare være std.?
men det undre mig bare for har prøvet at lave en ping test på http://www.facebook.com og unnder testen var der ingen synlige fejl der gik det glat som i win 7
-
dgaa1991 skrev:i ubuntu men prøer lige min router.
du kan ikke bruge ping til noget i denne sammenhæng og da slet ikke til en server som facebook.
hvis du ændrer instillinger i ubuntu skal du huske at du skal genstarte din netforbindelse inden ændringen stæder i kraft.
jeg har hørt nogen snakke om at det muligvis er kommunikationen mellem netforbindelsen og browseren der driller, men den del er jeg ikke selv nok inde i til at vide noget om.
jeg er dog helt sikker på at skifter du din router til opendns så løses problemet.
du skal bare bruge de 2 dns servere (primær og sekondær) hvis du i din router har mulighed for en tredie dns server så lad denne være blank
-
done d: men altså nu er det da muligt at komme ind på min router og facebooks start side fra browseren i ubuntu (firefox) men det tager stadig en krig . . .
-
men andre gode forslag? måske en anden browser eller noget?