automatisk hentning af dvd covers

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ActionpackedPIVII
IRC nickname: steffen

automatisk hentning af dvd covers

Indlæg af ActionpackedPIVII »

Er der en måde at få min ubuntu 10.04 til selv at tjekke fx imdb for dvd covers, og hente dem ned i de rigtige mapper?,'

Er fordi jeg lige har købt et WD HD live media center, og for at kunne bruge thumbnail view skal der være en fil i samme mappe kaldet folder.jpg som selvfølgelig skal være af billedet som jeg vil bruge til cover..

Men da alt det skal gøre manuelt, kunne det være lidt vildt hvis man kunne få gjort sådan at min computer selv kunne finde dem og downloade dem..

har prøvet at google lidt, men kunne ikke finde noget relavant eller noget som jeg forstod..

måske er nogen der kan fortælle mig, om dette er hvad jeg søger :

http://www.ubuntu-inside.me/2009/08/howto-set-movi...

på forhånd rigtig mange tak :D
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: automatisk hentning af dvd covers

Indlæg af soundpartner »

ActionpackedPIVII skrev:Er der en måde at få min ubuntu 10.04 til selv at tjekke fx imdb for dvd covers, og hente dem ned i de rigtige mapper?,'

Er fordi jeg lige har købt et WD HD live media center, og for at kunne bruge thumbnail view skal der være en fil i samme mappe kaldet folder.jpg som selvfølgelig skal være af billedet som jeg vil bruge til cover..

Men da alt det skal gøre manuelt, kunne det være lidt vildt hvis man kunne få gjort sådan at min computer selv kunne finde dem og downloade dem..

har prøvet at google lidt, men kunne ikke finde noget relavant eller noget som jeg forstod..

måske er nogen der kan fortælle mig, om dette er hvad jeg søger :

http://www.ubuntu-inside.me/2009/08/howto-set-movi...

på forhånd rigtig mange tak :D

det kunne godt ligne det du søger ja.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
ActionpackedPIVII

hm, ja men det ser ud til at det kun er selve filen som får coveret som thumbnail, hvilket også virker fint nok i fx. nautilus

Men problemet med det er at der ikke bliver hentet et seperat billed ned ved siden af filmen.. (Hvilket jeg skal bruge for at mit mediacenter kan bruge det)

Tror du det er muligt at konfigurer programmet så det henter billedet ned og ligger det ved siden af filmen,. Evt kalder det folder.jpg som standard.,
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

ActionpackedPIVII skrev:hm, ja men det ser ud til at det kun er selve filen som får coveret som thumbnail, hvilket også virker fint nok i fx. nautilus

Men problemet med det er at der ikke bliver hentet et seperat billed ned ved siden af filmen.. (Hvilket jeg skal bruge for at mit mediacenter kan bruge det)

Tror du det er muligt at konfigurer programmet så det henter billedet ned og ligger det ved siden af filmen,. Evt kalder det folder.jpg som standard.,

Aner det ikke
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Ja dette er fra "help" som du skulle kunne se ved at køre

Kode: Vælg alt

imdb-thumbnailer --help
. Tror jeg. Jeg fandt det manuelt i scriptet (tar-filen).
CONFIGURATION:
file: $config_FILE

imdb-thumbnailer will work only for the paths specified in the configuration file.

Example:
films_path=(
'/home/user/Films'
'/home/user/Trailers'
)
Always use full paths.

You can change the theme adding the following:
theme_name='name of the theme'
*All avatar-factory themes are supported. The 'shadow' theme is builtin other themes require avatar-factory.

Jeg tror scriptet ligger på din computer i /usr/bin/imdb-thumbnailer. Det kan du kikke igennem med gedit. Hvis du vil ændre den skal du ændre den path som den bruger. Da det så ikke længere er en standard path, bliver du nok nødt til at indføre en forespørgsel i scriptet der spørger dig hvor du gerne vil have filen gemt og så skal du svare med en sti. Jeg kan ikke hjælpe dig med det.
Spørgsmålet er også om det kan betale sig. Det er måske næsten ligeså enkelt at lade den downloade til den standard-sti der er valgt og så smide dem over derfra. Du slippe da i hvert fald for at skulle svare hver gang den skal downloade et cover, på spørgsmålet om hvor den skal gemme det.
ActionpackedPIVII

Okay, men hvor finder jeg så selve filerne ? altså gemmer den coverne i en mappe et eller andet sted ? ;D
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Mit bud er at de ligger i en undermappe til din hjemmemappe der hedder Films. Kan det passe?
ActionpackedPIVII

Kan ikke umiddelbart finde den,

mener du

home/BRUGERNAVN/films?

For har både kigget under

BRUGERNAVN/
og i
HOME/

og kan ikk rigtigt finde noget
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Jeg tror det bliver i morgen. Men så vidt jeg kan se så er det /home/Brugernavn/Films med stort F. Det kan være du kan konfigurere det selv. Prøv at køre

imdb-thumbnailer --help
Måske

imdb-thumbnailer --configure
Men nu gætter jeg bare.