mote skrev:Jeg fik sat "nomodeset" i GRUB filen, og fik også et billede på, men skærmkortet kørte afsindigt langsomt. og der var nogle underlige problemer med menuerne i panelerne ikke reagerede ordentligt på kilk med musen. Og efter at have genstartet et par gange forsvandt panelerne helt.
Så jeg hentende 9.10 i stedet for, og den virkede fint hele vejen igennem, og det køre forrygende.
Mit spørgsmål er så: Hvis jeg lader update-manager opdatere den, ikke ny distribution, bare de filer den gerne vil opdatere, lægger den så en ny kerne med samme problem ind, så jeg får problemet igen?
Muligvis, men det er nu nok mere sammensætningen af software i 10.04 der ikke rigtig vierkede på din hardware.
Du opgraderer ikke, hvis du holder dig til at trykke på Kontroller eller Installer Opdateringer kanpperne i Opdateringshåndtering (i System > Administran menuen)
Hvis du skal opgradere til en ny version af Ubuntu (her er det 10.04 LTS) skal du gøre det at du trykker på Opgrader knappen ud for teksten: Ny Ubuntu version 10.04 LTS er tilgængelig
Husk iøvrigt aldrig at afbryde en opdatering af pakkesystemet. I værste tilfælde kan du ikke starte Ubutnu igen uden at få massiv hjælp fra os.
Værste tilfælde kan opstå, hvis du har fået en ny kerne eller bootloader (en pakke som starter med navnet linux/grub2), og pakkesystemet afbrydes imens GRUB2 (Ubuntus boot loader) rettes til.
Det kan være at du skal satse på Lubuntu, når 10.10 "Maverick Meercat" versionen udkommer til Oktober måned.
Lubuntu er den udgave af Ubuntu som har de mindste krav til hardwaren: http://lubuntu.net/
/Lars