Xchat + Fish (Kryptering), lange linjer, problemer (LØST)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Xchat + Fish (Kryptering), lange linjer, problemer (LØST)

Indlæg af Spotten »

Hej.

Jeg har lige sat "Fish" op på min xchat, Ubuntu 10.04 LTS 64 bit, og det virker fint osv. men jeg kan ikke skrive længere end max 2.5 linje ca, så bliver beskeden cuttet og den del som kommer sidst bliver så krypteret så den part (selvom han HAR nøglen) ikke kan læse det, men godt kan læse noget af det.

Har selv kun kunne finde dette ang. dette problem:

FISH v0.98 for XChat [History]15.03.2006: v0.98

encrypted outgoing messages are now truncated to 512 chars, avoiding problems with IRC servers like Undernet

Nu er engelsk ikke mit bedste, slet ikke når det kommer til noget nyt jeg ikke har rodet med før, men betyder dette max 512 tegn?

Er der nogen måde man kan "omgå" dette, og stadig køre krypteret?

På forhånd tak.
Senest rettet af Spotten 5. aug 2010, 06:53, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Xchat + Fish (Kryptering), lange linjer, problemer

Indlæg af lath »

Spotten skrev:Hej.

Jeg har lige sat "Fish" op på min xchat, Ubuntu 10.04 LTS 64 bit, og det virker fint osv. men jeg kan ikke skrive længere end max 2.5 linje ca, så bliver beskeden cuttet og den del som kommer sidst bliver så krypteret så den part (selvom han HAR nøglen) ikke kan læse det, men godt kan læse noget af det.

Har selv kun kunne finde dette ang. dette problem:

FISH v0.98 for XChat [History]15.03.2006: v0.98

encrypted outgoing messages are now truncated to 512 chars, avoiding problems with IRC servers like Undernet

Nu er engelsk ikke mit bedste, slet ikke når det kommer til noget nyt jeg ikke har rodet med før, men betyder dette max 512 tegn?

Er der nogen måde man kan "omgå" dette, og stadig køre krypteret?

På forhånd tak.

Nej, hvis den kilde du refererer til er fra fish udviklerne, så kan du max indtaste 512 tegn. Ingen muligheder for en work-around ud over at du selv modificerer fish-kildekoden, eller betaler en software udvikler til at modificere fish-kildekoden.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Indlæg af Jarlen »

Problemet er, som det løst nævnes i det citat du har taget med, at forskellige IRC-servere har forskellige regler for hvor mange anslag en "linje" må indeholde. Fiskeudviklerne har så valgt at gå efter laveste fællesnævner og sætte max til 512 karakterer, som tilsyneladende er max på servere som Undernet.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Indlæg af Spotten »

Hmm ok, så forstår jeg bedre! :-)

Men mange tak for hjælpen! :-)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200