Hej
Jeg har et problem! Jeg har en Asus Eee 900 med Ubuntu 9.10 og så har jeg mobilt bredbånd fra Oister der sidder i et Huawei E220 modem. Jeg har tilsluttet det og det hele, det ser ud til at virke fint, altså der står den er tilsluttet og styrken er god, men hvis jeg åbner en browser kan siden ikke vises. Jeg kan heller ikke opdatere eller andet der kører over nettet.
Er der ikke nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe en pige i nød?
Hjælp, netværk tilsluttet men intet internet!
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Hjælp, netværk tilsluttet men intet internet!
Hej og velkommen i Forum.
Kan du komme på via kabel, så prøv at køre det passende script herfra
http://scripts.linux.dk/joomla/index.ph ... -bredband/
det skulle gerne få det til at spille.
stra
Kan du komme på via kabel, så prøv at køre det passende script herfra
http://scripts.linux.dk/joomla/index.ph ... -bredband/
det skulle gerne få det til at spille.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Hmm, jeg har ikke noget kabel, fordi jeg har nemlig kun mobilt bredbånd. Jeg har dog en stationær computer med windows...? Er der andre måder at fixe det?
Tak!
Tak!
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Er din stationære ikke på nettet via kabel? Så ville du i hvert fald bare kunne "låne" kablet derfra.
Ellers må du jo downloade scriptet på den stationære og kopiere det over via en usb-pind eller lignende.
Ellers må du jo downloade scriptet på den stationære og kopiere det over via en usb-pind eller lignende.
-
Så fik jeg prøvet det du foreslog, og igen, jeg får forbindelse og den er tilsluttet, men åbner jeg en browser eller prøver at opdatere agere den som har jeg ikke forbindelse?
Og nej den stationære har ikke kabel, kører kun mobilt
-
- IRC nickname: sound
TheCynic skrev:Så fik jeg prøvet det du foreslog, og igen, jeg får forbindelse og den er tilsluttet, men åbner jeg en browser eller prøver at opdatere agere den som har jeg ikke forbindelse?
der kan være flere ting der driller...
1: er du forbundet til et trådløst netværk ud over det mobile bredbånd?
hvis du er så vil det trådløse net blive prioriteret over det mobile net da det har en hurtigere forbindelse. du skal derfor deaktivere eller disconecte fra dit trådløse net (det er forøvrigt det samme med et kablet net)
2: tjek at firefox ikke er sat i offline mode. hvis det er så skift til online.
hvis intet af dette har nogen virkning så højreklik på nettet og vælg "forbindelsesinformation" og skriv hvad der står af info i de forskellige felter.
-
- IRC nickname: RasmusFlemmingJensen
Hej
Jeg har lige lagt Ubuntu ind og jeg har de helt samme problemer - Jeg er 100% på, men jeg kan ikke komme på nettet med Browseren. (som ikke er på offline)
er der nogen der ved hvad problemet kan være? - jeg kan sagtens komme på nettet fra en anden computer.
Venlig hilsen
Rasmus
Jeg har lige lagt Ubuntu ind og jeg har de helt samme problemer - Jeg er 100% på, men jeg kan ikke komme på nettet med Browseren. (som ikke er på offline)
er der nogen der ved hvad problemet kan være? - jeg kan sagtens komme på nettet fra en anden computer.
Venlig hilsen
Rasmus
-
- Redaktør
RasmusFlemmingJensen's spørgsmål forsætter her: viewtopic.php?f=31&t=11448