Program til at lave egne DVD'er?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Program til at lave egne DVD'er?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg har de sidste par dage forsøgt mig med nogle af de forskellige programmer til at lave egne DVD'ere med egne hjemmelavede menuer, men jeg synes ikke rigtigt at dem jeg har prøvet virker ordentligt efter hensigten og de virker meget begrænsede når det kommer til menuerne.

Varsha er godt nok underligt, rodet og forvirrende at arbejde med, så dette blev slettet meget hurtigt :lol:

I Bombono kan jeg ikke selv vælge menu-baggrund, hvilket er meget irriterende.

I Devede kan jeg ikke placere menu-knapperne hvor jeg selv ønsker det, men er tvunget til at have dem i en liste med en grim bjælke ved hver knap, samt når jeg vælger at den færdige iso-fil fylder altid der halve af hvad den burde når programmet er færdig :?

ManDVD virker ud ad til som et meget lovende program, men der er et meget stort og irriterende problem når det kommer til undertekster, hvis der skal sådan nogle med... man skal sætte størrelsen i procenter af klippenes højde i pixel, og dette gøre via en "skydebar", som kun viser 2% i den ene ende og 100% i den anden, og alt der imellem aner man ikke hvor meget det præcist er, og underteksterne ender med at blive meget små eller meget store, og man finder først ud af dette når dvd'en er færdig (tager op til 6-8 timer på min computer) :?
(ville ønske man kunne angive procenterne helt præcist ved at indtaste tallet).

Q DVD-Author virker også meget lovende, og kan stort set alt det jeg har brug for, men med undertekster kan det IKKE lave ÆØÅ, og der er ingen indstillingsmuligheder til at ændre character set.
(er nok min favorit af disse programmer, men problemer med ÆØÅ er nok til at jeg ikke kan bruge det).

Findes der andre Ubuntu kompatible DVD programmer, hvor der frit kan laves egne menuer, samt undertekster med ÆØÅ, eller er der en mulighed for at fixe problemet med Q DVD-Author?

Lige nu kører jeg med TMPGEnc DVD Author i "XtraProblemer" via VirtualBox, men jeg vil helst have et Linux program der fungere ordentligt.
Hilsen Kenny
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Program til at lave egne DVD'er?

Indlæg af soundpartner »

Rattus Norvegicus skrev:Jeg har de sidste par dage forsøgt mig med nogle af de forskellige programmer til at lave egne DVD'ere med egne hjemmelavede menuer, men jeg synes ikke rigtigt at dem jeg har prøvet virker ordentligt efter hensigten og de virker meget begrænsede når det kommer til menuerne.

Varsha er godt nok underligt, rodet og forvirrende at arbejde med, så dette blev slettet meget hurtigt :lol:

I Bombono kan jeg ikke selv vælge menu-baggrund, hvilket er meget irriterende.

I Devede kan jeg ikke placere menu-knapperne hvor jeg selv ønsker det, men er tvunget til at have dem i en liste med en grim bjælke ved hver knap, samt når jeg vælger at den færdige iso-fil fylder altid der halve af hvad den burde når programmet er færdig :?

ManDVD virker ud ad til som et meget lovende program, men der er et meget stort og irriterende problem når det kommer til undertekster, hvis der skal sådan nogle med... man skal sætte størrelsen i procenter af klippenes højde i pixel, og dette gøre via en "skydebar", som kun viser 2% i den ene ende og 100% i den anden, og alt der imellem aner man ikke hvor meget det præcist er, og underteksterne ender med at blive meget små eller meget store, og man finder først ud af dette når dvd'en er færdig (tager op til 6-8 timer på min computer) :?
(ville ønske man kunne angive procenterne helt præcist ved at indtaste tallet).

Q DVD-Author virker også meget lovende, og kan stort set alt det jeg har brug for, men med undertekster kan det IKKE lave ÆØÅ, og der er ingen indstillingsmuligheder til at ændre character set.
(er nok min favorit af disse programmer, men problemer med ÆØÅ er nok til at jeg ikke kan bruge det).

Findes der andre Ubuntu kompatible DVD programmer, hvor der frit kan laves egne menuer, samt undertekster med ÆØÅ, eller er der en mulighed for at fixe problemet med Q DVD-Author?

Lige nu kører jeg med TMPGEnc DVD Author i "XtraProblemer" via VirtualBox, men jeg vil helst have et Linux program der fungere ordentligt.

tag et kig på dvd styler. det er den jeg bruger
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Re: Program til at lave egne DVD'er?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Det er nu installeret og startet, men hvordan indstiller man underteksternes størrelse?
Hilsen Kenny