opdatering og installation

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
micprop

opdatering og installation

Indlæg af micprop »

har 10,04 men der er 3 opdateringer der ikke kan installeres det er de her

Complete Generic Linux kernel

linux-headers-generic

linux-image-generic

hvorfor kan jeg ikke gøre det

har nedtaget 10.04 3 gange og lavet cd,er men jeg kan ikke få dem til at virke 32bit min maskine er ibm r50e

?????
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: opdatering og installation

Indlæg af soundpartner »

micprop skrev:har 10,04 men der er 3 opdateringer der ikke kan installeres det er de her

Complete Generic Linux kernel

linux-headers-generic

linux-image-generic

hvorfor kan jeg ikke gøre det

har nedtaget 10.04 3 gange og lavet cd,er men jeg kan ikke få dem til at virke 32bit min maskine er ibm r50e

?????

mere info tak.

hvordan prøver du at opdatere? grafisk eller via terminal, og hvilke komandoer bruger du?

har du aktiveret nogle softwarekilder ud over standart? og hvilke?

jeg forstår på dig at det er en sprit ny install. hvad gør du trin for trin til du får denne fejl (alle detaljer er vigtige) og hvad siger fejlmeldingen helt nøjagtigt?
ikke noget med at den siger noget i stil med... den præcise fejlmelding
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
micprop

Indlæg af micprop »

opdateringen er gået i orden.

men installationen på min ibm lap. jeg vælger sprog så får jeg en sort skærm med ubunto logo og 5 prikker nedenunder de skifter mellem rød og hvid de skifter en 6 - 7 gange så flimrer skermen og sort skerm cd drevet går i stå og slut ikke mere
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Jeg tror du bliver nødt til at køre 9.10 eller 10.10 alpha (hvilket vil være meget problemfyldt endnu). Der var vist en fejl i driverimplementeringen til netop det grafikkort, du sandsynligvis har (Intel 855GM).
Du kan læse mere om det her:
https://wiki.ubuntu.com/X/Bugs/Lucidi8xxFreezes

Der er nogle workaround, men det kan blive svært at komme til at udføre dem hvis du ikke kan installeret. Så skulle det være noget med at installere 9.10 (tilføje glacer PPA) og opgradere til 10.04.

Muligvis kan fejlen være rettet når 10.04.1 udkommer om en uges tid (tror jeg det er). Det kan du også prøve at vente på.
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

zob skrev:Jeg tror du bliver nødt til at køre 9.10 eller 10.10 alpha (hvilket vil være meget problemfyldt endnu). Der var vist en fejl i driverimplementeringen til netop det grafikkort, du sandsynligvis har (Intel 855GM).
Du kan læse mere om det her:
https://wiki.ubuntu.com/X/Bugs/Lucidi8xxFreezes

Der er nogle workaround, men det kan blive svært at komme til at udføre dem hvis du ikke kan installeret. Så skulle det være noget med at installere 9.10 (tilføje glacer PPA) og opgradere til 10.04.

Muligvis kan fejlen være rettet når 10.04.1 udkommer om en uges tid (tror jeg det er). Det kan du også prøve at vente på.

man kan som altid prøve at installere fra alternate cd'en og så gå gennem en terminal og få grafikkortet til at spille

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Ja det er også en god idé. Men micprop skal nok uanset hvad være klar til at rode lidt i terminal, hvis der skal 10.04 på.
Ellers ser det ud til at 10.04.1 kommer 12 august: https://wiki.ubuntu.com/LucidReleaseSchedule
Jeg er dog ikke sikker på at det er fikset, det er jo et problem med kernen. Jeg ved ikke hvordan den slags foregår.
micprop

Indlæg af micprop »

der er noget jeg ikke helt forstår, hvordan kan jeg bruge en terminar når jeg ikke kan installerer programmet ?????????????
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

micprop skrev:der er noget jeg ikke helt forstår, hvordan kan jeg bruge en terminar når jeg ikke kan installerer programmet ?????????????

der findes flere metoder at installere på. den ene er den normale som benytter sig af en grafisk installer der kører i et live-system
en anden måde at installere på er en tekst baseret installer der kører i en terminal (med asci grafik). dette kaldes alternate install, og til det bruger man alternate install cd'en som også kan findes samme sted som den normale install cd.

når denne så er installeret (da den ikke bruger "rigtig" grafik, kan den køre på alle vga kompatible skærmkort, og dette er alle skærmkort i dagens danmark) kan man så boote systemet og hvis grafikkortet virker (der ligger lidt flere lidt mere specielle grafikdrivers på denne cd end der gør på den almindelige) så booter man op grafisk som normalt, hvis ikke kan man gå i fejlsikker tilstand eller boote op i cli og installere de nødvendige ting den vej igennem

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede