Ja
Hvordan fik du dit til at køre igen?
Mvh Bernhard
ubuntu som startprg., efter inst. af W.dows 7; STOP-Afinstal
-
-
- Geografisk sted: København
Re: ubuntu som startprogram, efter instalation af Windows 7
Som beskrevet i linket under "SIMPLEST - Copy GRUB 2 Files from the LiveCD". Men hvis dine 3 ext4-partitioner betyder, at du f.eks. har separat /boot, er det muligt, at du skal bruge en anden fremgangsmåde.
Ved du, hvad der er på de forskellige ext4-partitioner? Et af dine svar giver indtryk af, at du ikke gør ("Inden ubuntu havde jeg 3 partisioner; fandt så en guide til 4 eller flere partisioner. Ang ext4 = manglende kendskab. Har ikke lige forstået de forskellige typer af ubuntu - partisionerne."), men så er jeg heller ikke med på, hvorfor du har oprettet dem??
Ved du, hvad der er på de forskellige ext4-partitioner? Et af dine svar giver indtryk af, at du ikke gør ("Inden ubuntu havde jeg 3 partisioner; fandt så en guide til 4 eller flere partisioner. Ang ext4 = manglende kendskab. Har ikke lige forstået de forskellige typer af ubuntu - partisionerne."), men så er jeg heller ikke med på, hvorfor du har oprettet dem??
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
bernbutt skrev:Hej igen
Er det muligt at tage copi af de viste partitioner i Disk utility?
Nej!
Du kan kopiere partitions med Clonezilla, http://www.clonezilla.org/ (ikke et program men et Linux styresystem på en CD/USB flash disk):
What is Clonezilla ? clonezilla logo
You're probably familiar with the popular proprietary commercial package Norton Ghost®. The problem with these kind of software packages is that it takes a lot of time to massively clone systems to many computers. You've probably also heard of Symantec's solution to this problem, Symantec Ghost Corporate Edition® with multicasting. Well, now there is an OpenSource clone system (OCS) solution called Clonezilla with unicasting and multicasting!
Clonezilla, based on DRBL, Partclone and udpcast, allows you to do bare metal backup and recovery. Two types of Clonezilla are available, Clonezilla live and Clonezilla SE (server edition). Clonezilla live is suitable for single machine backup and restore. While Clonezilla SE is for massive deployment, it can clone many (40 plus!) computers simultaneously. Clonezilla saves and restores only used blocks in the harddisk. This increases the clone efficiency. At the NCHC's Classroom C, Clonezilla SE was used to clone 41 computers simultaneously. It took only about 10 minutes to clone a 5.6 GBytes system image to all 41 computers via multicasting!
Du må selv rode med kloning af partitions.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hej
Det var sideoversigten jeg ville tage en kopi af for at vise min partitioneringer!
Har nu pga den ellers udmærkede hjælp (dog uden løsning af mit problem; tiden går, mit ubuntu gik i udu d 10/06/2010) valgt at slette det ellers hurtige UBUNTU 10.04. Må så nøjes med Windows!
Ved ikke om tiden er til at prøve mere Ubunu.
Tak for hjælp
Mvh Bernhard
Det var sideoversigten jeg ville tage en kopi af for at vise min partitioneringer!
Har nu pga den ellers udmærkede hjælp (dog uden løsning af mit problem; tiden går, mit ubuntu gik i udu d 10/06/2010) valgt at slette det ellers hurtige UBUNTU 10.04. Må så nøjes med Windows!
Tak for hjælp
Mvh Bernhard
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
bernbutt skrev:Hej
Tak for hjælp
Mvh Bernhard
Det er ok, du bestemmer naturligvis selv om du vil Ubuntu.
Du kan evt. lade være med at slide en PC helt ned før du køber en ny PC - så har du en hel computer kun til Ubuntu, og så får du slet ikke de samme probler du har haft nu.
Du vil måske endda købe sådan en her fra www.version2.dk:
Se videoen: Indisk tavle-pc med 2 GB ram og Linux til 200 kroner
http://www.version2.dk/artikel/15617-se-videoen-indisk-tavle-pc-med-2-gb-ram-og-linux-til-200-kroner
Den kommer over tid til kun at koste 56,- kr. - latterligt billigt.
Iøvrigt ser det ud til at der Android på den.
YouTube Video:
http://www.youtube.com/watch?v=Ok4z9Xpapzc&feature=player_embedded
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Re: ubuntu som startprg., efter inst. af W.dows 7; STOP-Afinstal
Ang slidt pc - så har jeg ikke haft nogen problemer med at Windows gik ned i den tid jeg har haft Pc'en.
Nu med Windows 7 kører det også uden problemer. Da jeg ikke spiller eller absolut skal have det sidste nye - ja så kører den fint.
Mvh Bernhard
Nu med Windows 7 kører det også uden problemer. Da jeg ikke spiller eller absolut skal have det sidste nye - ja så kører den fint.
Mvh Bernhard
-
- Geografisk sted: København
Re: ubuntu som startprg., efter inst. af W.dows 7; STOP-Afinstal
Mit råd er: Installér Ubuntu på én partition og prøv igen! Det er min forståelse (efter at have forsøgt at sætte mig ind i emnet flere gange), at der ikke er fordel ved at splitte Ubuntu på flere partitioner, som der tidligere har været.