SSH virker pludselig ikke? (LØST)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

SSH virker pludselig ikke? (LØST)

Indlæg af Spotten »

Hej.

Jeg har en SSH server kørene, og det eneste der er blevet gjort, er den er blevet opdateret..

Nu virker min SSH pludselig kun hvis jeg forbinder fra en lokal IP, men fra min WAN IP, og den HAR virket fint før.

Forstår ikke hvorfor den ikke virker.

Skriver jeg ssh -CY IP -port, så skriver den "ssh exchange identification: Connection closed by remote host"

Hvad kan være gået galt?

På forhånd tak.
Senest rettet af Spotten 4. aug 2010, 05:59, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: SSH virker pludselig ikke?

Indlæg af lath »

Spotten skrev:Hej.

Jeg har en SSH server kørene, og det eneste der er blevet gjort, er den er blevet opdateret..

Nu virker min SSH pludselig kun hvis jeg forbinder fra en lokal IP, men fra min WAN IP, og den HAR virket fint før.

Skriver jeg ssh -CY IP -port, så skriver den "ssh exchange identification: Connection closed by remote host"

Hvad kan være gået galt?

På forhånd tak.

Muligheder:
  • 1) Hardware-knas
  • 2) Du har lavet noget på din router
  • 3) WAN IP adresse på routeren er ændret (gælder også statisk IP adresse. Nogle ISPs kan finde på at ændre din statiske IP adresse til router, hvis routeren bliver slukket.)
  • 4) Firewallen i Ubuntu er blevet ændret
  • 5) SSH server konfigurationer filer er ændret

Der er sikkert flere muligheder, men det var lige det jeg kunne komme i tanke om hurtigt.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

lath skrev:
Spotten skrev:Hej.

Hvad kan være gået galt?

På forhånd tak.

Muligheder:
  • 1) Hardware-knas
  • 2) Du har lavet noget på din router
  • 3) WAN IP adresse på routeren er ændret (gælder også statisk IP adresse. Nogle ISPs kan finde på at ændre din statiske IP adresse til router, hvis routeren bliver slukket.)
  • 4) Firewallen i Ubuntu er blevet ændret
  • 5) SSH server konfigurationer filer er ændret

Der er sikkert flere muligheder, men det var lige det jeg kunne komme i tanke om hurtigt.

/Lars

og en til... når du opdaterer så skiftes din maskines unike id-nummer (som automatisk genereres)
hvis du sletter din maskine fra din known_hosts fil (/home/user/.ssh/known_hosts) så kommer det garenteret til at virke igen (med mindre du har lavet en del ændringer i din ssh konfig fil som nu evt er ændret tilbage til default ved din opdatering)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

Jeg kan se jeg har forklaret mig forkert..

Det er når jeg sidder PÅ SSH maskinen og prøver at skrive "ssh IP" i terminalen, så svare den:

Kode: Vælg alt

ssh_exchange_identification: Connection closed by remote host

Hvis jeg gør det udefra, fra en anden IP og en anden maskine, så virker den.

Jeg forstår bare ikke hvad der kan skyldtes jeg ikke længere kan gøre det "lokalt", altså fra SSH maskinen til SSH maskinen ved at skrive ssh IP.

På forhånd tak, og undskyld ulejligheden.
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Spotten skrev:Jeg kan se jeg har forklaret mig forkert..

Det er når jeg sidder PÅ SSH maskinen og prøver at skrive "ssh IP" i terminalen, så svare den:

Jeg forstår bare ikke hvad der kan skyldtes jeg ikke længere kan gøre det "lokalt", altså fra SSH maskinen til SSH maskinen ved at skrive ssh IP.

hvis du skal ssh'e til dig selv (den maskine du sidder på) så brug ssh localhost

det kan stadig være den med known_hosts der driller dig. Det er ikke normalt at skulle ssh'e til den maskine man sidder på da det til enhver tid vil være nemmere og hurtigere at arbejde direkte på maskinen
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

soundpartner skrev:
Spotten skrev:Jeg kan se jeg har forklaret mig forkert..

hvis du skal ssh'e til dig selv (den maskine du sidder på) så brug ssh localhost

det kan stadig være den med known_hosts der driller dig. Det er ikke normalt at skulle ssh'e til den maskine man sidder på da det til enhver tid vil være nemmere og hurtigere at arbejde direkte på maskinen

Ok, jeg kan sagtens via local, men ikke udefra, det undre mig bare da jeg plejer at kunne dette, men skidt pyt, det vigtigste er folk udefra kan komme inde.