Oplåsning af nøglering.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
zerben

Oplåsning af nøglering.

Indlæg af zerben »

Hej Jeg har købt en ny bærbar og har leget lidt med Win 7 64 bit i et par dage men det er skrottet og Ubuntu er installeret igen.Der er dog et andet problem.Jeg har krypteret mit netværk med WPA og WPA2 Personlig men når jeg starter op skriver den noget om at min opstartnøglering ikke startet når jeg logger ind og jeg må skrive min adgangskode for at den kommer på det trådløse netværk.Der er også en lille hængelås når jeg klikker på netværksikonet i toplinien.Betyder den at der er krypteret?Det er lidt svært at forklare men jeg håber i ved hvad jeg mener.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Oplåsning af nøglering.

Indlæg af soundpartner »

zerben skrev:Hej Jeg har købt en ny bærbar og har leget lidt med Win 7 64 bit i et par dage men det er skrottet og Ubuntu er installeret igen.Der er dog et andet problem.Jeg har krypteret mit netværk med WPA og WPA2 Personlig men når jeg starter op skriver den noget om at min opstartnøglering ikke startet når jeg logger ind og jeg må skrive min adgangskode for at den kommer på det trådløse netværk.Der er også en lille hængelås når jeg klikker på netværksikonet i toplinien.Betyder den at der er krypteret?Det er lidt svært at forklare men jeg håber i ved hvad jeg mener.

så hudt jeg visker så er det noget der sker når du kører med automatisk logind.
ubuntu er generelt bygget med sikkerhed i øjemed, og når du har et krypteret netværk så har du også en krypteringsnøgle. Denne nøgle er en kode og denne gemmes i ubuntus "nøglering"
når du første gang taster koden til dit netværk så gemmes nøglen i nøgleringen og du vil blive bedt om en kode til din nøglering dette er for at nøglen til nettet ikke ligger åbenlyst hvor alle kan se den og derfor kopiere den.
du har så tastet din kode som nøgle til nøgleringen. havde du valgt ikke at taste en kode men lade koden til nøgleringen være blank så ville du kunne gemme nøglen ukrypteret. det har den bagdel at kører du med automatisk logind og ukrypteret gemmer koden til nettet så kan hvem som helst jo finde maskinen og derved få adgang til nettet. omvendt er det jo ikke værre sikkerhed end der er i windows.

hvis du ønsker at slette den nuværende kode så søg her på forum efter "slette default keyring" der er masser tråde om det
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zerben

Re: Oplåsning af nøglering.

Indlæg af zerben »

Hej.Sådan som jeg læser det er min nøgle til mit netværk krypteret og hvis det er lidt mere sikkert betyder det intet at taste koden ind.Jeg troede bare at der var et eller andet jeg havde overset med den nøglering.Jeg bruger auto login fordi at jeg 2 gange ikke har været i stand til at skrive i feltet med din login og så er der jo kun en løsning,nemlig koldstart.