Jeg har installerer ubuntu på min ene pc men den vil ikke starte ved mindre jeg har installations Disken i.
Er der noget jeg kan gøre for at den starter fra Harddisken?
Det er ubuntu-10.04-desktop-i386.iso
Kan nogen hjælpe mig?
Uden USB
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Uden USB
Hvor dan starter du den fra CD'en?
Hvis du vælger starte fra første harddisk mangler du sikkeret grub på din computer.
Hvis ikke så er det muligt at du slet ikke har installeret det men kun har prøvet det via CD. Når du starter det fra CD'en skal du køre installationen fra skrivebordet for at lægge det på computeren.
Hvis du vælger starte fra første harddisk mangler du sikkeret grub på din computer.
Hvis ikke så er det muligt at du slet ikke har installeret det men kun har prøvet det via CD. Når du starter det fra CD'en skal du køre installationen fra skrivebordet for at lægge det på computeren.
-
- IRC nickname: kodak
AJenbo skrev:Hvor dan starter du den fra CD'en?
Jeg har installeret det med USB ved at boot from USB
og prøv UBUNTU og der var der et icon på skrivebordet hvorpå jeg trykkede.
pc er sat til at boot fra Harddisk.
Men starter jeg den uden usb i står den bare på sort skærm med en Understred oppe i venstre hjørne.
Det kunne godt lyde som om min pc mangler grub,
Men hvordan opretter/installere jeg det?
My fist Ubuntu.
-
- Admin
Det tyder faktisk på at grub er installeret, men at der er noget ved opstarten der ikke spiller. Prøv at holde venstre skift tast (skift), nede mens computeren starter, så skulle du gerne få muligheden for at starte i genoprettelsestildstand. Når du gør Det skulle event fejl blive synlige.
-
AJenbo skrev:Det tyder faktisk på at grub er installeret, men at der er noget ved opstarten der ikke spiller. Prøv at holde venstre skift tast (skift), nede mens computeren starter, så skulle du gerne få muligheden for at starte i genoprettelsestildstand. Når du gør Det skulle event fejl blive synlige.
Der skr ikke noget når jeg holder shift nede under opstart.
My fist Ubuntu.
-
- Admin
Ok, prøv at geninstallere GRUB, var det foresten den venstre shift to holte inde?
https://help.ubuntu.com/community/Grub2 ... m%20LiveCD
https://help.ubuntu.com/community/Grub2 ... m%20LiveCD
Undskyld jeg lige blander mig, men
Hvis det er 'Prøv ubuntu' du har klikket på, så har du ikke installeret endnu. Du har kørt ubuntu fra USB'en 'live'. Ligger der ikke også et ikon på skrivebordet hvor der står 'installer ubuntu'? Det er den du skal have fat i.
Venligst,
Britta
Jeg har installeret det med USB ved at boot from USB
Hvis det er 'Prøv ubuntu' du har klikket på, så har du ikke installeret endnu. Du har kørt ubuntu fra USB'en 'live'. Ligger der ikke også et ikon på skrivebordet hvor der står 'installer ubuntu'? Det er den du skal have fat i.
Venligst,
Britta
-
BrittaP skrev:Undskyld jeg lige blander mig, menJeg har installeret det med USB ved at boot from USB
Venligst,
Britta
Det er det jeg skriver at jeg har trykket på. så jo, det gjorde der.
Jeg har installeret den korrekt men den vil have usb'en.
My fist Ubuntu.
-
- Admin
Det er vel teoretisk muligt at du Har installeret en del af systemet på usben, fik du kigget på den grub2 installation?