scripts (soundpartner)(løst)
-
- IRC nickname: kok
- Geografisk sted: svenstrup j
scripts (soundpartner)(løst)
hvorledes vil scriptet påvirke en 8.04 ??? vil det opdatere den aktuelle distribution eller vil det opgradere ???
Senest rettet af kok 14. jul 2010, 21:10, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: scripts (soundpartner)
kok skrev:hvorledes vil scriptet påvirke en 8.04 ??? vil det opdatere den aktuelle distribution eller vil det opgradere ???
Der er mere end 1 script, hvilket af dem er det du spøger til.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
det som køres efter ny installation i 10.04-der virker det fint wget http://scripts.linux.dk/ubuntu-10.04 && bash ubuntu-10.04
her er det script jeg spørger til..
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
kok skrev:det som køres efter ny installation i 10.04-der virker det fint wget http://scripts.linux.dk/ubuntu-10.04 && bash ubuntu-10.04
Det virker kun med Ubuntu 10.04.
Det kan du se på dette sted i koden:
Kode: Vælg alt
function rigtig {
#kontrollerer om brugeren bruger ubuntu 10.04
if [ "lucid" = `lsb_release -cs` ]; then
if [ "i686" = `uname -m` ]; then
echo 'Ubuntu 10.04 Lucid Lynx 32 bit - ok'
elif [ "x86_64" = `uname -m` ]; then
echo 'Ubuntu 10.04 Lucid Lynx 64 bit - ok'
else
/usr/bin/zenity --warning --title='Fejl' --text='Fejl: Du bruger ikke Ubuntu 10.04 Lucid Lynx 32bit or 64bit. Installer venligst Ubuntu 10.04 før du kører dette script igen.'
echo exiting
end
fi
else
/usr/bin/zenity --warning --title='Fejl' --text='Fejl: Du bruger ikke Ubuntu 10.04 Lucid Lynx 32bit or 64bit. Installer venligst Ubuntu 10.04 før du kører dette script igen.'
echo exiting
end
fi
}
sciptet vil køre else delsen af if sætningen og scriptet vil afslutte med at køre dette stykke kode:
Kode: Vælg alt
echo exiting
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
jamen mange tak for hurtigt svar-så er vi vist ude i en clean install af 10.04