Hvordan sætte undertekst på film

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
kent a
Geografisk sted: Erslev på Mors

Hvordan sætte undertekst på film

Indlæg af kent a »

Jeg har en tysk film som ikke er lavet med værken dansk eller engelsk undertekst....

Men jeg har så fundet en tjekkiest undertekter som ligger på en zip fil...

Den har jeg så tænkt mig at oversætte til dansk og ligge på filmen....

hvordan får jeg lagt den færdige undertekst på filmen...
Lubuntu 18.04 LTS
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Hvordan sætte undertekst på film

Indlæg af zob »

Wauw. Kan du oversætte fra tjekkisk? Det var alligevel sjældent.

Nå. Ikke at jeg ved noget om det, men en hurtig søgning i software-center på subtitles gav blandt andet subtitle editor og gnome-subtitles. Så hvis der ikke lige kommer nogen der har personlig erfaring kan du prøve at installere dem og se hvilken du bedst kan lide.
kent a
Geografisk sted: Erslev på Mors

Indlæg af kent a »

zob skrev:Wauw. Kan du oversætte fra tjekkisk? Det var alligevel sjældent.

Nå. Ikke at jeg ved noget om det, men en hurtig søgning i software-center på subtitles gav blandt andet subtitle editor og gnome-subtitles. Så hvis der ikke lige kommer nogen der har personlig erfaring kan du prøve at installere dem og se hvilken du bedst kan lide.

Jeg tag den bare igennem google og så komme det til at line lidt dansk og så ser jeg filmen igennem og retter det helt igennem så det passe sådan ca.......

Det er bare en form for tidsfordriv for mig og det er også en kult film i opel kredse....
Lubuntu 18.04 LTS
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Jo mere maskinoversættelse, jo mere kult... :wink:
Hvis du aldrig har prøvet denne her, så tjek den ud. Den er skæg: http://tashian.com/multibabel/