Huwai usb modem
-
- IRC nickname: BatLuder
Re: Huwai usb modem
Tak, scriptet virkede perfekt. Tusind tak for hjælpen.
Jeg fik samme modem hos Telenor igår, og med din hjælp var det sat op og virkede i løbet af meget kort tid. Jeg valgte blot Sonofon-indstillingerne i netværksindstillingerne.
Jeg kunne ikke hente det script med wget -- af en eller anden grund -- men skev bare linket ind i min browser, downloadede scriptet, chmod +x, kørte script, og så virkede det.
Jeg fik samme modem hos Telenor igår, og med din hjælp var det sat op og virkede i løbet af meget kort tid. Jeg valgte blot Sonofon-indstillingerne i netværksindstillingerne.
Jeg kunne ikke hente det script med wget -- af en eller anden grund -- men skev bare linket ind i min browser, downloadede scriptet, chmod +x, kørte script, og så virkede det.
-
Hej Soundpartner,
Jeg sidder med det samme modem, og prøvede at følge den sidste guide. Desværre kan jeg ikke downloade scriptet (ej heller fra din hjemmeside). Mit modem er fra Telenor, kan man komme til at taste PUK koden ind via dit script? Iflg installationsguiden til Win skal denne indtastes og derfor en ny PIN kode.
Her er fra lsusb:
Bus 002 Device 002: ID 12d1:1446 Huawei Technologies Co., Ltd.
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
På forhånd tak for hjælp (jeg kan se fra andre tråde omkring disse mobilmodemer, at du er guru'en med svarene)
/Smeden
Jeg sidder med det samme modem, og prøvede at følge den sidste guide. Desværre kan jeg ikke downloade scriptet (ej heller fra din hjemmeside). Mit modem er fra Telenor, kan man komme til at taste PUK koden ind via dit script? Iflg installationsguiden til Win skal denne indtastes og derfor en ny PIN kode.
Her er fra lsusb:
På forhånd tak for hjælp (jeg kan se fra andre tråde omkring disse mobilmodemer, at du er guru'en med svarene)
/Smeden
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Smeden skrev:Hej Soundpartner,
Her er fra lsusb:
/Smeden
nej.
det første du skal gøre er at tage dit simkort og sætte det i en almindelig telefon. i denne vil du blive bedt om pukkoden og kan så oprette en pinkode.
er ganske rigtigt et e1752 modem, og dette kan på karmic installeres medBus 002 Device 002: ID 12d1:1446 Huawei Technologies Co., Ltd.
Kode: Vælg alt
wget http://soundpartner.linux.dk/3g/huw-e1752.sh && sh huw-e1752.sh
på jaunty (og sikkert også tidligere, men det har jeg ikke testet) med følgende
Kode: Vælg alt
wget http://soundpartner.linux.dk/3g/huw-e1752j.sh && sh huw-e1752j.sh
det har detsværre vist sig at kobberet i ledningen hjem til mig åbenbart er af dårlig kvalitet så af og til så ryger forbindelsen hjem til min server, og kommer kun igen når jeg manuelt opretter denne, så hvis det ikke virker så prøv igen lidt senere.
-
Hej Soundpartner,
Mange tak for hjælpen, det virkede perfekt. Det er dejligt at der er folk som dig på forum der deler ud af deres viden, så vi andre ikke skal kæmpe i blinde for at løse vores problemer.
God weekend
/Smeden
Mange tak for hjælpen, det virkede perfekt. Det er dejligt at der er folk som dig på forum der deler ud af deres viden, så vi andre ikke skal kæmpe i blinde for at løse vores problemer.
God weekend
/Smeden
-
- IRC nickname: karlv
Prøv lige dette link:
http://www.telenor.no/privat/mobil/abon ... eliste.jsp
Vælg at downloade filen nederst på siden i afsnittet om Linux og Huawei-modem.
Udpak og kør Mobile_Partner.run (og se evt. dokumentationen)
Du kan nu køre programmet "Mobile Partner" som er et generelt program til upsætning af mobile netværk med Huawei-modems. (gå evt. i terminalen til /usr/local/ for at køre programmet)
Det skal helst selv finde din netværksoperatør - også hvis det ikke er f.eks. Telenor.
Ellers må du under "NY" angive parametre fra din operatør og gemme den opsætnig.
Man skulle herefter kunne tilslutte til mobilt netværk uden at bruge terminalen.
PS. Uden for citat i dette forum: Asus EEE med Xandros skal først bruge "usb_modeswitch" inden man kører Mobile Partner - andre Linux-OS skal måske bruge samme rækkefølge!!- se evt. herom på linket:
http://www.version2.dk/artikel/12755-ub ... awei-e1752
http://www.telenor.no/privat/mobil/abon ... eliste.jsp
Vælg at downloade filen nederst på siden i afsnittet om Linux og Huawei-modem.
Udpak og kør Mobile_Partner.run (og se evt. dokumentationen)
Du kan nu køre programmet "Mobile Partner" som er et generelt program til upsætning af mobile netværk med Huawei-modems. (gå evt. i terminalen til /usr/local/ for at køre programmet)
Det skal helst selv finde din netværksoperatør - også hvis det ikke er f.eks. Telenor.
Ellers må du under "NY" angive parametre fra din operatør og gemme den opsætnig.
Man skulle herefter kunne tilslutte til mobilt netværk uden at bruge terminalen.
PS. Uden for citat i dette forum: Asus EEE med Xandros skal først bruge "usb_modeswitch" inden man kører Mobile Partner - andre Linux-OS skal måske bruge samme rækkefølge!!- se evt. herom på linket:
http://www.version2.dk/artikel/12755-ub ... awei-e1752
-
Hej. Til en start vil jeg sige stor tak til soundpartner, dine indlæg har gjort at jeg fik modemmet til overhovedet at virke på eee PC 701SD med Xandros OS...
Men...... Da pc'en til dagligt skal bruges af ikke så pc kyndige folk, så har jeg et par issues jeg håber i kan hjælpe med.
Så snart PCen har været i dvale eller sticket har været ude, skal jeg køre modeswitch igen, OG reboote dyret, det er sku lidt lang håret. Er der ingen måde at fixe det på ?
Har prøvet soundpartner's auto script, men det er vidst ikke kompatibel med Xandros. Har lige ledes prøvet med Mobile Partner, men det er tilsynladende heller ikke rigtig kompatibelt med Xandros.
Så til det HELT store spørgsmål, kan dette fixes i Xandros, eller er der anden Linux disto i kan anbefale, hvor det kører bedre i ?
TAK.
Men...... Da pc'en til dagligt skal bruges af ikke så pc kyndige folk, så har jeg et par issues jeg håber i kan hjælpe med.
Så snart PCen har været i dvale eller sticket har været ude, skal jeg køre modeswitch igen, OG reboote dyret, det er sku lidt lang håret. Er der ingen måde at fixe det på ?
Har prøvet soundpartner's auto script, men det er vidst ikke kompatibel med Xandros. Har lige ledes prøvet med Mobile Partner, men det er tilsynladende heller ikke rigtig kompatibelt med Xandros.
Så til det HELT store spørgsmål, kan dette fixes i Xandros, eller er der anden Linux disto i kan anbefale, hvor det kører bedre i ?
TAK.
-
- IRC nickname: skyggen7
har telenor 1752. har prøvet soundpartners automatiske scripts (plus de andre) intet virker.
jeg får følgende svar i terminal:
mv: missing destination file operand after '45-hotplug.rules-E1752/lib/udev/rules.d/45-hotplug.rules'
HJÆLP
michael
mv: missing destination file operand after '45-hotplug.rules-E1752/lib/udev/rules.d/45-hotplug.rules'
HJÆLP
michael
-
skyggen7 skrev:har telenor 1752. har prøvet soundpartners automatiske scripts (plus de andre) intet virker.
HJÆLP
michael
har du prøvet det nye script? viewtopic.php?f=11&t=10088
hvis ja, og dette også driller så må du fange mig på irc og så skal vi nok få det fikset
-
I sandhed en stor guru. tak, perfekt og virker med det samme efter genstart.
Telenor burde have denne kommando liggende på deres hjemmeside.
wget http://soundpartner.linux.dk/telenor3 && bash telenor3
Telenor burde have denne kommando liggende på deres hjemmeside.
wget http://soundpartner.linux.dk/telenor3 && bash telenor3
-
nå så varede lykken ikke længere. 2. gang jeg startede op virkede modemmet ikke.
jeg tastede samme kommando og kom på, men efter en genstart (for at tjekke)
virkede det ikke igen. sorry
michael
jeg tastede samme kommando og kom på, men efter en genstart (for at tjekke)
virkede det ikke igen. sorry
michael
-
- Redaktør
Hvad kan du se hvis du venstreklikker på netværksikonet?
Du kan ikke starte modemet derfra?
Du har også mulighed for at højreklikke på netværksikonet og vælge redigér forbindelser...
Fanebladet mobilt bredbånd...
?
Du kan ikke starte modemet derfra?
Du har også mulighed for at højreklikke på netværksikonet og vælge redigér forbindelser...
Fanebladet mobilt bredbånd...
?
-
har prøvet og har tjekket mobilt netværk. problemet er at efter genstart logger
modemmet ikke på igen. så må jeg køre scriptet igen via kabel forbindelse.
så virker det mobile igen indtil genstart. og forfra
modemmet ikke på igen. så må jeg køre scriptet igen via kabel forbindelse.
så virker det mobile igen indtil genstart. og forfra
-
Så er vi på den igen
kører scriptet men ingen netforb.
lsusb skriver: 1446 huawei.
men det er jo et 1752
kører scriptet men ingen netforb.
lsusb skriver: 1446 huawei.
men det er jo et 1752
-
Ubuntu 10.04 med Huawei e1752
Hej, jeg har nu 10 gange prøvet at bruge scriptfilen fra Soundpartner og valgt enten 'andre' eller 'TDC' som leverandør. Jeg har Telmore. Resultatet er desværre hver gang det samme: 'kan ikke montere mobile partner - not authorized' og 'fjern skrivebeskyttet almindelig fil 'mobre'? Sidstnævnte har jeg prøvet at svare både ja og nej til men med samme triste resultat. Jeg har valgt ikke at have PIN på simkortet i donglen for at lette den arbejdet, men lige meget hjælper det. I min windows XP computer logger donglen på uden tøven. Kan nogen mon hjælpe? Henrik
-
Re: Ubuntu 10.04 med Huawei e1752
monsunen skrev:Hej, jeg har nu 10 gange prøvet at bruge scriptfilen fra Soundpartner og valgt enten 'andre' eller 'TDC' som leverandør. Jeg har Telmore. Resultatet er desværre hver gang det samme: 'kan ikke montere mobile partner - not authorized' og 'fjern skrivebeskyttet almindelig fil 'mobre'? Sidstnævnte har jeg prøvet at svare både ja og nej til men med samme triste resultat. Jeg har valgt ikke at have PIN på simkortet i donglen for at lette den arbejdet, men lige meget hjælper det. I min windows XP computer logger donglen på uden tøven. Kan nogen mon hjælpe? Henrik
jeg har svært ved at se hvad du prøver når du får de der fejl ('kan ikke montere mobile partner - not authorized' og 'fjern skrivebeskyttet almindelig fil 'mobre'? )
hvilket modem har du, hvilken version af ubuntu er du på osv... kom med så mange detaljer som muligt