Alternativ til Windows Live Messenger

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
nicolajreck

Alternativ til Windows Live Messenger

Indlæg af nicolajreck »

Hejsa, jeg leder efter et alternativ til Windows Live Messenger, jeg har prøvet det i Ubuntu, men det har ikke de store funktioner. Har også prøvet aMsn, og var jeg også rigeligt skuffet over, pga. det grimme udseende, er der andre alternativer?
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Alternativ til Windows Live Messenger

Indlæg af zob »

Hvilke funktioner mangler du?
Er det nødvendigt at du kan chatte på msn-protokollen (som er lukket microsoft-standard) eller kan du bruge andre protokoller?
Se på pidgin og emesene.
Jeg mener de begge er i software center.
nicolajreck

Indlæg af nicolajreck »

zob skrev:Hvilke funktioner mangler du?
Er det nødvendigt at du kan chatte på msn-protokollen (som er lukket microsoft-standard) eller kan du bruge andre protokoller?
Se på pidgin og emesene.
Jeg mener de begge er i software center.

Det jeg egentlig mangler, er webcam, og "send fil" som virker
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Jeg har prøvet mange forskellige klienter, men er blevet glad for Pidgin. Det er en simpel klient som klarer opgaven fremragende. Der er masser af plugins.

Kamera virker rigtigt godt. Jeg har gennemført adskillige videosamtaler efterhånden, men det virker dog ikke med MSN protokollen.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
nicolajreck

Indlæg af nicolajreck »

Warhawk skrev:Hejsa,

Jeg har prøvet mange forskellige klienter, men er blevet glad for Pidgin. Det er en simpel klient som klarer opgaven fremragende. Der er masser af plugins.

Kamera virker rigtigt godt. Jeg har gennemført adskillige videosamtaler efterhånden, men det virker dog ikke med MSN protokollen.

Hvad mener du med "MSN protokollen"
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

nicolajreck skrev:Hvad mener du med "MSN protokollen"

Den protokol som MSN anvender. Det er en proprietær protokol, hvor kun grundlæggende chat virker uden for Windowsmiljøet. Video og filoverførsel fungerer derimod med f.eks. XMPP protokollen.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Så vidt jeg har hørt så virker emesene med msn-protokollen.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

Amsn virker fortrinlig både til webcam og filoverførsel. Og du kan få det til at ligne MSN - hvis du da har de tilbøjeligheder.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."