Er det muligt at have et levende skrivebord? Jeg kunne godt tænke mig at have Jorden som rotere om sig selv, et vandfald eller noget andet. Skrivebordet skal hele tiden være levende i bagrunden når man er på computeren, er dette muligt?
Hvorfor kan man ikke have en levende skrivebordsbagrund ligesom diverse levende pauseskærme???
Nogle der kan give en beskrivelse af hvad der er muligt og hvorfor eller hvorfor ikke?
Hvilke programmer kan bruges?
Compiz og berül, disse programmer kan vist ikke alt det jeg søger, men hvad er forskellen mellem dem og kan de bruges sammen?
Håber på svar.
Hvh. Tierenhof
Skrivebordsprogram?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Skrivebordsprogram?
Tierenhof skrev:Er det muligt at have et levende skrivebord? Jeg kunne godt tænke mig at have Jorden som rotere om sig selv, et vandfald eller noget andet. Skrivebordet skal hele tiden være levende i bagrunden når man er på computeren, er dette muligt?
Hvorfor kan man ikke have en levende skrivebordsbagrund ligesom diverse levende pauseskærme???
Nogle der kan give en beskrivelse af hvad der er muligt og hvorfor eller hvorfor ikke?
Hvilke programmer kan bruges?
Compiz og berül, disse programmer kan vist ikke alt det jeg søger, men hvad er forskellen mellem dem og kan de bruges sammen?
Håber på svar.
Hvh. Tierenhof
Beryl var et fork af Compiz, og til sammen er de nu det der hedder Compiz Fusion. Det er muligt at de bare hedder Compiz igen.
Jeg kender ikke noget der kan det du gerne vil: Måske Google Desktop Gadgets: http://desktop.google.com/plugins?hl=da er noget for dig. Derudover er der ingen der stopper dig fra den ultimative frihed ved at du lærer dig selv at lave 3D grafik/rendering, og programmering i C/C++ med et OpenGL API.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Skrivebordsprogram?
Jeg tror grunden til at man så sjældent hører om animerede skriveborde, er at det er de færreste der vil ofre processorkraft på det. Men hvis du synes din computer er lige rigelig kraftig til at du rigtig kan udnytte det, så er det måske en mulighed for at bruge de overskydende kræfter til noget.
Du kan prøve at kikke på gwinwrap. gwinwrap er en GUI til xwinwrap som du helt sikkert kan google mere info om og som altså også skal installeres for at du kan bruge gwinwrap til noget.
http://code.google.com/p/gwinwrap/
Jeg tror du kan finde en deb-version af xwinwrap på getdeb. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere, jeg har aldrig haft så meget overskydende processorkraft at jeg har installeret sådan nogle snyltere.
Compiz som du kan lege lidt mere med hvis du åbner system - indstillinger - compizconfig settings manager, kan også noget med animationer. Der er en compiz howto her på forum - prøv at søge på det. Men det er mest vindues animationer - handlingsanimationer, med undtagelse af vanddråbe-effekten, men den dækker altså også de vinduer du åbner (en slags always on top - effekt).
Hvis du ikke har compizconfig settings manager, kan den installeres således:
Men som sagt. Brug google også (især på xwinwrap). Det er ikke specielt udbredt at udsætte sin maskine for den slags.
Du kan prøve at kikke på gwinwrap. gwinwrap er en GUI til xwinwrap som du helt sikkert kan google mere info om og som altså også skal installeres for at du kan bruge gwinwrap til noget.
http://code.google.com/p/gwinwrap/
Jeg tror du kan finde en deb-version af xwinwrap på getdeb. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere, jeg har aldrig haft så meget overskydende processorkraft at jeg har installeret sådan nogle snyltere.
Compiz som du kan lege lidt mere med hvis du åbner system - indstillinger - compizconfig settings manager, kan også noget med animationer. Der er en compiz howto her på forum - prøv at søge på det. Men det er mest vindues animationer - handlingsanimationer, med undtagelse af vanddråbe-effekten, men den dækker altså også de vinduer du åbner (en slags always on top - effekt).
Hvis du ikke har compizconfig settings manager, kan den installeres således:
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install compizconfig-settings-manager
Men som sagt. Brug google også (især på xwinwrap). Det er ikke specielt udbredt at udsætte sin maskine for den slags.