hej
jeg skal patche et program (OGMrip)
Jeg har fået af vide at jeg skal "bare" skal Patche "source code"
Her er så opstået flere problemer
1. jeg bruger ubuntu dagligt og nyder det til fulde men fatter ikke det der terminal noget.
2. Det minimale jeg kan i en terminal rækker slet ikke til at kunne Patche "source code", nok mest fordi jeg ikke aner hvor den kode overhoved ligger.
suk suk suk
Jeg nyder som før skrevet ubuntu eller linux systemerne meget men det er sku lidt træls at man skal taste sig igennem alle problemer .
Jeg håber meget der er en der kan hjælpe mig
mvh
Michael
n00b 2.0
hjælp til at patche
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: hjælp til at patche
Chicoinc skrev:hej
jeg skal patche et program (OGMrip)
Jeg har fået af vide at jeg skal "bare" skal Patche "source code"
Her er så opstået flere problemer
1. jeg bruger ubuntu dagligt og nyder det til fulde men fatter ikke det der terminal noget.
2. Det minimale jeg kan i en terminal rækker slet ikke til at kunne Patche "source code", nok mest fordi jeg ikke aner hvor den kode overhoved ligger.
suk suk suk
Jeg nyder som før skrevet ubuntu eller linux systemerne meget men det er sku lidt træls at man skal taste sig igennem alle problemer .
Jeg håber meget der er en der kan hjælpe mig
mvh
Michael
n00b 2.0
Det er egentligt en aktivitet for programmører, men OK.
Hvis du går igang med at patche har du som minimum meldt dig ind i gruppen af meget avancerede brugere, så du får nogle link til nogle tutorials der fortæller hvad du skal gøre, sådan generelt:
Kig på
1)
http://www.webmonkey.com/2010/02/patch_ ... _software/
2)
og så
http://www.webmonkey.com/2010/02/Compil ... urce_Code/
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
LOL
Ok jamen så vil jeg gå i gang med at læse og forstå.
Håber det kommer til at virke. Jeg skal konvertere mine DVDer til playstation 3 formatet. Og der skulle OGMrip være det bedste program.
Tak for hjælpen
Håber det kommer til at virke. Jeg skal konvertere mine DVDer til playstation 3 formatet. Og der skulle OGMrip være det bedste program.
Tak for hjælpen
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Chicoinc skrev:LOL
Tak for hjælpen
Du er helt sikker på at det ikke findes i pakkesystemet?
Tilføj evt flere softwarekilder via System > Administration > Softwarekilder.
Du kan søge pakker i System > Administration > Synaptic.
Debian (som Ubuntu er lavet på baggrund af) har fra 23.000 til 30.000 pakker afhængig af hvilken kvalitet du kræver af softwaren: http://blogs.koolwal.net/2008/12/19/cou ... ian-linux/
Kig også på http://packages.debian.org/stable/ <-- kan være du kan fine en debian (*.deb) pakke der du kan installerer.
/Lars
Senest rettet af lath 9. jul 2010, 19:13, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Kan du fortælle hvilket codec og hvilken wrapper (også kaldet container) du har planer om at bruge?
Det bedste program er efter min mening HandBrake, som benytter X.264 som codec og enten MP4 eller MKV (Matroska) som wrapper. Kombinationen X.264 og MP4 burde virke på PS3.
Der er også K9copy som understøtter lidt flere formater.
Det bedste program er efter min mening HandBrake, som benytter X.264 som codec og enten MP4 eller MKV (Matroska) som wrapper. Kombinationen X.264 og MP4 burde virke på PS3.
Der er også K9copy som understøtter lidt flere formater.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD