Forbinde til SSH maskine (Ubuntu 10.04 LTS 64 bit) MAC(LØST)

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Forbinde til SSH maskine (Ubuntu 10.04 LTS 64 bit) MAC(LØST)

Indlæg af Spotten »

Hej.

Jeg har en SSH maskine som jeg godt kunne tænke mig min kammerat med MAC OS X kunne komme på, men hvordan gøres dette i MAC OS X?

På forhånd tak.
Senest rettet af Spotten 4. aug 2010, 05:58, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Forbinde til SSH maskine (Ubuntu 10.04 LTS 64 bit) MAC OSX

Indlæg af lath »

Spotten skrev:Hej.

Jeg har en SSH maskine som jeg godt kunne tænke mig min kammerat med MAC OS X kunne komme på, men hvordan gøres dette i MAC OS X?

På forhånd tak.

Fra http://www.nbcs.rutgers.edu/ssh/ssh_osx.php3:
There is no reason to download an SSH client for the Mac OS X operating system. The system comes with an SSH Client built in. To access this SSH client users need to open a terminal session on their computer. From the terminal session the user should type in the following on the command line:

prompt>ssh username@system

and press enter. In the above example users should replace username with their NetID username and system with the name of the system they are trying to connect to (ie: eden.rutgers.edu or rci.rutgers.edu).

Altså, åbn en terminal i Mac OS X, og skriv:

Kode: Vælg alt

ssh brugernavn_på_fjernsystem@ip_adresse_til_fjernsystem

hvor:
  • brugernavn_på_fjernsystem erstattes med din kammerats brugernavn på din SSH maskine
  • og ip_adresse_til_fjernsystem er IP adressen til din SSH maskine

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Spotten

Indlæg af Spotten »

lath skrev:
Spotten skrev:Hej.

På forhånd tak.

Fra http://www.nbcs.rutgers.edu/ssh/ssh_osx.php3:
There is no reason to download an SSH client for the Mac OS X operating system. The system comes with an SSH Client built in. To access this SSH client users need to open a terminal session on their computer. From the terminal session the user should type in the following on the command line:

prompt>ssh username@system

and press enter. In the above example users should replace username with their NetID username and system with the name of the system they are trying to connect to (ie: eden.rutgers.edu or rci.rutgers.edu).

Altså, åbn en terminal i Mac OS X, og skriv:

Kode: Vælg alt

ssh brugernavn_på_fjernsystem@ip_adresse_til_fjernsystem

hvor:
  • brugernavn_på_fjernsystem erstattes med din kammerats brugernavn på din SSH maskine
  • og ip_adresse_til_fjernsystem er IP adressen til din SSH maskine

/Lars

Ok, det lyder pænt lige til! :-)

Så siger jeg mange tak! :-)
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Husk at tilføje [LØST] til teksten i emnelinien i første indlæg, hvis du mener at dit problem er løst.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Spotten

Indlæg af Spotten »

lath skrev:Husk at tilføje [LØST] til teksten i emnelinien i første indlæg, hvis du mener at dit problem er løst.

/Lars

Yes yes, har ikke fået det testet endnu, derfor har jeg ventet med dette! :-)