Jysk IT Center har røvrendt mig!

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Jysk IT Center har røvrendt mig!

Indlæg af Rattus Norvegicus »

23/6-2009 købte jeg min bærbare hos Jysk IT Center

29/6-2009 købte jeg en serviceforsikring (skulle gøres inden 14 dage), og denne gav jeg 995 kr og dette foregik også gennem Jysk IT Center.

Medio november 2009 går Jysk IT Center konkurs.

For ca. 3 uger siden (hvis ikke lidt mere) fik Balder trukket i ledningen således at maskinen farede hen over bordet og løftede sig i den ene ende og smækkede ned i bordet, og siden har batteriet ikke kunne holde strøm i mere end 15-20 minuter og ved boot får jeg at vide at det kun yder med 30% og muligvis er defekt (det bliver dårligere og dårligere for hver dag, og min bærbare er på vej til at lide samme død som Helle's) :?

Jeg vil så oprette en online skadesanmeldelse hos forsikringselskabet men den melder om fejl, og jeg ringer til dem, og de kan hverken finde mit navn, adresse eller computerens serienummer... med andre ord, de har ALDRIG modtaget nogen oprettelse fra Jysk IT Center.
Dvs. jeg har betalt 995 kr for INGENTING :evil:

Jeg ringede så til den bank, som Jysk IT Center er/var kunde hos og fik tlf.nr. på det advokatfirma der står for konkursboet, og fik snakket med advokaten der sidder med sagen, og hun sagde at det eneste jeg kunne gøre var at finde et værksted og få computeren repareret og så sende en kopi af regningen til hende med et krav om en del af konkursboet svarende til regningens størrelse, og når konkursboet så engang er blevet gjort op, så vil jeg kunne få min bid af "kagen", såfremt der overhovedet bliver nogen penge ud af boet :?

Har ærligt talt ikke rigtigt lyst til at sende den til reperation, for med først en timeløn på 500 kr, 300 kr (priserne fundet hos et værksted i Taastrup) for at finde fejlen og MINDST 800 kr for et nyt batteri, samt hvad der ellers kan være brug for af reservedele, så ender det sq hurtigt med en regning vi alligevel ikke har råd til at lægge ud for selv :evil:
Hilsen Kenny
OldFart
Indlæg: 158
Tilmeldt: 21. mar 2008, 09:13
IRC nickname: Oldfart
Geografisk sted: Haslev

Re: Jysk IT Center har røvrendt mig!

Indlæg af OldFart »

Rattus Norvegicus skrev:23/6-2009 købte jeg min bærbare hos Jysk IT Center

29/6-2009 købte jeg en serviceforsikring (skulle gøres inden 14 dage), og denne gav jeg 995 kr og dette foregik også gennem Jysk IT Center.

Medio november 2009 går Jysk IT Center konkurs.

For ca. 3 uger siden (hvis ikke lidt mere) fik Balder trukket i ledningen således at maskinen farede hen over bordet og løftede sig i den ene ende og smækkede ned i bordet, og siden har batteriet ikke kunne holde strøm i mere end 15-20 minuter og ved boot får jeg at vide at det kun yder med 30% og muligvis er defekt (det bliver dårligere og dårligere for hver dag, og min bærbare er på vej til at lide samme død som Helle's) :?

Jeg vil så oprette en online skadesanmeldelse hos forsikringselskabet men den melder om fejl, og jeg ringer til dem, og de kan hverken finde mit navn, adresse eller computerens serienummer... med andre ord, de har ALDRIG modtaget nogen oprettelse fra Jysk IT Center.
Dvs. jeg har betalt 995 kr for INGENTING :evil:

Jeg ringede så til den bank, som Jysk IT Center er/var kunde hos og fik tlf.nr. på det advokatfirma der står for konkursboet, og fik snakket med advokaten der sidder med sagen, og hun sagde at det eneste jeg kunne gøre var at finde et værksted og få computeren repareret og så sende en kopi af regningen til hende med et krav om en del af konkursboet svarende til regningens størrelse, og når konkursboet så engang er blevet gjort op, så vil jeg kunne få min bid af "kagen", såfremt der overhovedet bliver nogen penge ud af boet :?

Har ærligt talt ikke rigtigt lyst til at sende den til reperation, for med først en timeløn på 500 kr, 300 kr (priserne fundet hos et værksted i Taastrup) for at finde fejlen og MINDST 800 kr for et nyt batteri, samt hvad der ellers kan være brug for af reservedele, så ender det sq hurtigt med en regning vi alligevel ikke har råd til at lægge ud for selv :evil:


Ja det er en rigtigt kedelig oplevelse t stå med som almindelig forbruger, nå en virksomhed går konkurs! Retsikerheden er desværre helt henne i skoven i disse tilfælde!
Men Advokaten for boet har desværre ret, og det syntes jeg lyder som et fornuftigt råd som du skal følge - alternativet er jo nok at du har en pc der ikke virker
VH
/Lars [Som altid markerer sine forespørgsler som "løst" - Når de er løst]

"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
vi tre vi ku hejs’ ti flag
men vi blev kun født én dag"
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Jysk IT Center har røvrendt mig!

Indlæg af lath »

Rattus Norvegicus skrev:23/6-2009 købte jeg min bærbare hos Jysk IT Center

29/6-2009 købte jeg en serviceforsikring (skulle gøres inden 14 dage), og denne gav jeg 995 kr og dette foregik også gennem Jysk IT Center.

Medio november 2009 går Jysk IT Center konkurs.

For ca. 3 uger siden (hvis ikke lidt mere) fik Balder trukket i ledningen således at maskinen farede hen over bordet og løftede sig i den ene ende og smækkede ned i bordet, og siden har batteriet ikke kunne holde strøm i mere end 15-20 minuter og ved boot får jeg at vide at det kun yder med 30% og muligvis er defekt (det bliver dårligere og dårligere for hver dag, og min bærbare er på vej til at lide samme død som Helle's) :?

Jeg vil så oprette en online skadesanmeldelse hos forsikringselskabet men den melder om fejl, og jeg ringer til dem, og de kan hverken finde mit navn, adresse eller computerens serienummer... med andre ord, de har ALDRIG modtaget nogen oprettelse fra Jysk IT Center.
Dvs. jeg har betalt 995 kr for INGENTING :evil:

Jeg ringede så til den bank, som Jysk IT Center er/var kunde hos og fik tlf.nr. på det advokatfirma der står for konkursboet, og fik snakket med advokaten der sidder med sagen, og hun sagde at det eneste jeg kunne gøre var at finde et værksted og få computeren repareret og så sende en kopi af regningen til hende med et krav om en del af konkursboet svarende til regningens størrelse, og når konkursboet så engang er blevet gjort op, så vil jeg kunne få min bid af "kagen", såfremt der overhovedet bliver nogen penge ud af boet :?

Har ærligt talt ikke rigtigt lyst til at sende den til reperation, for med først en timeløn på 500 kr, 300 kr (priserne fundet hos et værksted i Taastrup) for at finde fejlen og MINDST 800 kr for et nyt batteri, samt hvad der ellers kan være brug for af reservedele, så ender det sq hurtigt med en regning vi alligevel ikke har råd til at lægge ud for selv :evil:


Du får aldrig nogen penge ud af det konkursbo, men du kan måske få idømt nogle betstyrelsesmedlemmer for straffelovens paragraf om bedrageri samt muligvis også svindel, og dokumentfalsk, hvis din police ikke blev betalt.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Jysk IT Center har røvrendt mig!

Indlæg af soundpartner »

lath skrev:
Rattus Norvegicus skrev:23/6-2009 købte jeg min bærbare hos Jysk IT Center

29/6-2009 købte jeg en serviceforsikring (skulle gøres inden 14 dage), og denne gav jeg 995 kr og dette foregik også gennem Jysk IT Center.

Medio november 2009 går Jysk IT Center konkurs.

For ca. 3 uger siden (hvis ikke lidt mere) fik Balder trukket i ledningen således at maskinen farede hen over bordet og løftede sig i den ene ende og smækkede ned i bordet, og siden har batteriet ikke kunne holde strøm i mere end 15-20 minuter og ved boot får jeg at vide at det kun yder med 30% og muligvis er defekt (det bliver dårligere og dårligere for hver dag, og min bærbare er på vej til at lide samme død som Helle's) :?

Jeg vil så oprette en online skadesanmeldelse hos forsikringselskabet men den melder om fejl, og jeg ringer til dem, og de kan hverken finde mit navn, adresse eller computerens serienummer... med andre ord, de har ALDRIG modtaget nogen oprettelse fra Jysk IT Center.
Dvs. jeg har betalt 995 kr for INGENTING :evil:

Jeg ringede så til den bank, som Jysk IT Center er/var kunde hos og fik tlf.nr. på det advokatfirma der står for konkursboet, og fik snakket med advokaten der sidder med sagen, og hun sagde at det eneste jeg kunne gøre var at finde et værksted og få computeren repareret og så sende en kopi af regningen til hende med et krav om en del af konkursboet svarende til regningens størrelse, og når konkursboet så engang er blevet gjort op, så vil jeg kunne få min bid af "kagen", såfremt der overhovedet bliver nogen penge ud af boet :?

Har ærligt talt ikke rigtigt lyst til at sende den til reperation, for med først en timeløn på 500 kr, 300 kr (priserne fundet hos et værksted i Taastrup) for at finde fejlen og MINDST 800 kr for et nyt batteri, samt hvad der ellers kan være brug for af reservedele, så ender det sq hurtigt med en regning vi alligevel ikke har råd til at lægge ud for selv :evil:


Du får aldrig nogen penge ud af det konkursbo, men du kan måske få idømt nogle betstyrelsesmedlemmer for straffelovens paragraf om bedrageri samt muligvis også svindel, og dokumentfalsk, hvis din police ikke blev betalt.

/Lars

faktisk mener jeg at du med din police kan henvende dig til forsikringsselskabet og kræve at de får det fikset. du har en kvitering fra dem (igennem et andet firma) i din poolice, og så skal de reparere eller ombytte da det er en service du har papir på
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede